PS4 architect: Ontwikkelen voor de console moet geen puzzel zijn

thumbnail

De PlayStation 4-architectuur is flink verbeterd ten opzichte van diens voorganger. Dat heeft Mark Cerny bekend gemaakt. De lead system architect vertelt via de Gamasutra dat men geen puzzel meer wil voor studio’s.

“Wat het belangrijkste voor ons was, is dat de hardware geen puzzel meer is waar de programmeurs de oplossing voor moeten zoeken. Bij de PS3 was het moeilijk om de PS3 Cell-processor te begrijpen. Het design van de hardware hebben we met veel mensen besproken en al snel werd duidelijk wat de bedoeling zou worden. Het is goed dat we er samen goed voor hebben gezeten.”

  • 0 0 stemmen
    Artikelbeoordeling
    Abonneer
    Abonneren op
    guest
    Vul je email-adres in. Dit veld is niet verplicht voor het plaatsen van een reactie.
    Vul hier een naam of nickname naar keuze in. Hiermee kun je zonder registratie reageren op Evilgamerz.

    1 Reactie
    oudste
    nieuwste meest gestemd
    Inline feedback
    Bekijk alle reacties
    Anoniem
    Gast
    Anoniem
    4 jaren geleden

    Hahaha, kijk Sony eens terugkrabbelen na de faal van de PS3 tov de PS2. Kutaragi zal zich doodschamen na al zijn uitspraken dat men maar een tweede baan moest nemen en dat het opzettelijk moeilijk was om voor te ontwikkelen. Allemaal te grappig om te zien…


    Naar boven
    1
    0
    Klik hier om anoniem of als lid te reagerenx