Het lijkt er niet op dat de lag-problemen in The Elder Scrolls V: Skyrim spoedig opgelost zullen zijn. Obsidian heeft namelijk laten weten dat het een probleem betreft van de engine. Een ontwikkelaar van de game heeft laten weten via de Formspring dat men veel tijd zal moeten steken in het spel om dit op te kunnen lossen. Het probleem heeft dan ook te maken met de engine en niet met de PS3 zelf. Save games zijn nu eenmaal groot, zo vertelt men. Volgens de developer is het geheugen van de Xbox 360 flexibeler bruikbaar, waardoor het probleem zich op dat platform niet voordoet.
Gek dat Rockstar wel goed een Engine kan maken die goed werkt op de PS3. Maar dat is weer het verschil in developers de 1 is beter dan de ander. En blijkbaar is de engine van Skyrim gewoon ruk (moet ook zeggen dat ik het niet geweldig vind op de console zowel ps3 als 360) Doe mij hem maar lekker op de PC:clap:
Dus wel degelijk door de PS3 zelf, want de 360 doet het perfect.
Probleem was al ten tijde van Fallout 3 bekend. Ps3 versie liep toen ook al niet lekker door hetzelfde probleem. Gewoon weer een geheugen kwestie, achilleshiel van de ps3 die af en toe voor problemen leidt als een engine hier niet expliciet rekening mee houd.
Yep [quote]Het probleem heeft dan ook te maken met de engine en niet met de PS3 zelf. [/quote]
…en door de PS3 dus. Want die kan dus niet omgaan met zulke grote save files.