PlayStation 3 gaat ondersteuning bieden voor iXMF-standaard

thumbnail

Game audio is volgens audio-engineers tegenwoordig nog vaak te lineair. Dynamische muziek bouwen is dan ook niet mogelijk op dit moment. Met de in 2001 ontwikkelde iXMF-standaard zou dit echter wel mogelijk zijn en daarvoor biedt de PlayStation 3 dan ook momenteel ondersteuning. De MIDI manufacturers Association heeft de standaard gebaseerd op de normale MIDI-standaard zoals inmiddels bekend is en heeft daar vervolgens een scripting taal aan weten te koppelen. Audio-engineers kunnen zo muziekstukken componeren samen met de script-instructies van dien opgeslagen in een bestand, waarna de programmeurs van de game deze instructies aan kunnen roepen. Hierdoor kan meer dynamiek gerealiseerd worden in games. Gevolg hiervan is dat de audio beter bij de content van de game zal passen. De nieuwe PS3-SDK’s zullen de nieuwe iXMF-standaard ondersteunen, waarmee game-designers dus spoedig aan de slag kunnen gaan.

  • 0 0 stemmen
    Artikelbeoordeling
    Abonneer
    Abonneren op
    guest
    Vul je email-adres in. Dit veld is niet verplicht voor het plaatsen van een reactie.
    Vul hier een naam of nickname naar keuze in. Hiermee kun je zonder registratie reageren op Evilgamerz.

    0 Reacties
    oudste
    nieuwste meest gestemd
    Inline feedback
    Bekijk alle reacties

    Naar boven
    0
    Klik hier om anoniem of als lid te reagerenx