Performance problemen enkele games met PS4-supersampling

thumbnail

De supersampling feature in de aankomende PS4 firmware 5.50 is niet voor elke game een succes. De Digital Foundry heeft namelijk bekend gemaakt via de Eurogamer dat ze zeker kunnen constateren dat de beeldkwaliteit met supersampling verbetert, maar dat de performance kan verslechteren.

“De kwaliteit is zeker beter, de ruwe randjes worden een stuk verbeterd en er kunnen meer details herkend worden en ook het flikkeren van het beeld is gereduceerd wat betreft de sub-pixel details. Echter zijn er games die in de tests minder eruit kwamen. Een voorbeeld is The Last Guardian. Het is een game die haar resolutie/higher framerate optie lockt naar de 1080p output met een minder stabielere, hogere resolutie gelockt op de 4K mode. In de supersample mode krijg je een betere kwaliteit, maar het komt wel met een mindere framerate.”

Ook Call of Duty: Black Ops 3 zou hetzelfde ervaren, maar in games als Horizon Zero Dawn, Rise of the Tomb Raider en Monster Hunter World zouden daarentegen betere resultaten laten zien.

  • 0 0 stemmen
    Artikelbeoordeling
    Abonneer
    Abonneren op
    guest
    Vul je email-adres in. Dit veld is niet verplicht voor het plaatsen van een reactie.
    Vul hier een naam of nickname naar keuze in. Hiermee kun je zonder registratie reageren op Evilgamerz.

    3 Reacties
    oudste
    nieuwste meest gestemd
    Inline feedback
    Bekijk alle reacties
    Anoniem
    Gast
    Anoniem
    4 jaren geleden

    Dat wordt een 5.51 update :p

    Anoniem
    Gast
    Anoniem
    4 jaren geleden

    ben heel erg benieuwd naar de update

    Anoniem
    Gast
    Anoniem
    4 jaren geleden

    Waarom kunnen ze het niet gewoon zoals bij de xbox one x doen daar werkt het ook goed, gelukkig heb ik een 4k tv, ps4 is prima maar de pro is al een jaar lang niet echt “pro” gebleken :weird: had ik niet moeten kopen voeld nog steeds niet echt als een upgrade


    Naar boven
    3
    0
    Klik hier om anoniem of als lid te reagerenx