Capcom heeft aangekondigd dat de game Okami voor de Nintendo Wii zal lanceren op 13 juni aanstaande in Europa. De game zal grotendeels lijken op de al verschenen PlayStation 2-versie van de game, welke door diverse reviewers met zeer hoge, zelfs uitmuntende cijfers werd beoordeeld.
De spelwereld is gemaakt met een prachtig getekende stijl. Hierdoor lijkt het net alsof je een animé doorspeelt. Dit was dan ook één van de grote pluspunten uit het originele spel. De filter die aanwezig was in de Playstation 2 versie zorgde ervoor dat elk beeldje een kunstwerk werd. De levels zijn ook nog eens gigantisch groot. Je kunt behoorlijk de verte in staren. Als je hier dan ook nog de prachtige cell-shaded personages aan toevoegt, kun je echt spreken van een meesterwerk. Helaas moet er altijd iets worden opgeofferd voor zulke kwaliteit. Okami had daarom ook geregeld last van framedrops. Aangezien de Wii net iets krachtiger is, hoop ik dat Capcom deze kleine probleempjes inmiddels weet op te lossen. Naast de geweldige omgevingen had Okami ook een goedwerkend vechtsysteem.
Als wolf zul je regelmatig enkele vijanden moeten verscheuren. Op de Wii wordt dit gedaan op dezelfde manier als in The Legend Of Zelda: Twilight Princess. Dit betekent dat je alleen maar een beetje hoeft te zwabberen met je Wii-mote om een aanval uit te voeren. Dit is dan ook niet echt een groot gevaar. Het ontwijken van aanvallen zou echter wel een probleem kunnen opleveren. Tot nu toe is er vrijwel nog geen enkele game geweest die goed gebruik heeft kunnen maken van de versnellingssensors in de Nunchuk-controller. Het ontwijken gebeurt dus in Okami wel hiermee. Dit zou dus vreselijk mis kunnen gaan. Gelukkig heeft de Wii op een ander gebied wel weer een groot voordeel ten opzichte van de Playstation 2.