Toen de Wii lanceerde vond iedereen dat de console zich vooral focuste op de mainstream markt. Volgens Satoru Iwata was dit niet Nintendo’s bedoeling en was ook het core publiek van groot belang. De Wii moest geen console zijn die enkel voor de casual gamers geschikt moest worden. Via de Nintendo laat de man dit weten.
“Er was een misverstand dat Nintendo zich enkel zou richten op de casual markt met de Wii en de Nintendo DS. We hebben geprobeerd om voor iedereen games te maken, maar we kregen niet de grip op wat de consumenten verwachtten. Veel mensen denken dat core gebruikers niet op Nintendo platformen dienen te spelen en dat moet niet het geval zijn. We wilden juist de casual gamers naar het platform brengen om zo meer core gamers te kunnen maken. Beginners konden zich zo omhoog werken tot gemiddelde gamers. De symbolische verhalen omtrent Wii Fit en Brain Training zijn overdreven.”
Eerst de voordelen pakken van de immense populariteit van de wii bij alle “casual” gamers en dan beginnen te zeuren omdat het uiteindelijk toch niet zo goed uitwerkt aangezien die casual gamers casual games kopen en de meeste developers en harcore gamers daar niet op zitten te wachten en je console links laten liggen. Als ze echt graag de hardcore gamers willen behouden moeten ze eerst maar eens alle 3th party developers aantrekken, zodat er weer eens fatsoenlijke 3th party games uitkomen. En Nintendo werkt hier zelf ook niet aan mee door helemaal geen “adult” games uit te brengen. Ik… Lees verder »