Nintendo geeft devs informatie rondom Wii-Mote speaker en geheugen

thumbnail

Op de website van IGN zijn we wat meer details tegengekomen rondom de interne speaker van de Wii-Mote welke aanwezig zal zijn en bezit over 4 kilobytes aan geheugen. Dit geheugen zal voor games gebruikt kunnen worden om bepaalde instellingen zoals Y-as settings en sensivity rules in te stellen. Overigens zal dit niet elke game bewaard worden aangezien dit onafhankelijk weer geconfigureerd zal moeten worden en overschreven wordt. Nintendo waarschuwt developers op dit moment om de nunchuch apparatuur niet te dispatchen terwijl data gesaved wordt op het Wii-Mote geheugen. Waarschijnlijk zal dit bij consumenten binnenkort geen negatieve gevolgen en corruptheid betekenen, maar je bent zelf in ieder geval ook vast gewaarschuwd. Nintendo zou verder op dit moment ondersteuning bieden om games te ontwikkelen die gebruik maken van de speaker en het interne geheugen. De eerste generatie games zullen dus waarschijnlijk al gebruik gaan maken een extra controls menu dat je in staat stelt om diverse instellingen aan te passen.

Studios tell us that the latest update further clarifies the functionality of the internal speaker, which was demonstrated by Nintendo for games like Legend of Zelda: Twilight Princess at E3 2006. Apparently the Wii-mote provides a paltry 4,000 byte storage capacity that can be used to store controller settings and preferences. However, the Wii-mote’s internal memory can only store saves for one game at a time. So, in practice, if a user saved their play style preferences for Metroid Prime 3: Corruption to the device, the information would be overwritten when they attempted to do the same thing for Excite Truck.

  • 0 0 stemmen
    Artikelbeoordeling
    Abonneer
    Abonneren op
    guest
    Vul je email-adres in. Dit veld is niet verplicht voor het plaatsen van een reactie.
    Vul hier een naam of nickname naar keuze in. Hiermee kun je zonder registratie reageren op Evilgamerz.

    0 Reacties
    oudste
    nieuwste meest gestemd
    Inline feedback
    Bekijk alle reacties

    Naar boven
    0
    Klik hier om anoniem of als lid te reagerenx