In Rogue Lords speel je als de duivel, die enkele jaren geleden door demonenjagers werd verslagen. Om je kracht te heroveren moeten je discipelen – negen kwaadaardige genieën die een pact met jou gesloten hebben – enkele legendarische artefacten vinden. Om je vijanden te verslaan kun je je diabolische krachten gebruiken om vals te spelen, waarvoor je met een deel van je Diabolic Essence betaalt. Maar pas op! Wanneer je al je Essence hebt opgebruikt, komt je run ten einde.
Gevechten
Om je doel te bereiken, moet je de demonenjagers op je pad verslaan. Deze smerige vertegenwoordigers van het goede komen in golven je kant op. Wanneer de gezondheidsbalk van één van je discipelen helemaal leeg is, kan deze dienaar nog steeds voor je vechten, maar is hij of zij wel kwetsbaar. Je kunt kwetsbare discipelen in leven houden door telkens wat van je Diabolic Essence te gebruiken om ze te beschermen.
Om deze noodsituatie te vermijden, kun je op voorhand al een deel van je levensessentie opofferen om de gezondheidsbalken van je discipelen te manipuleren en ze beter bestand te maken tegen bepaalde vijanden. Maar je kunt je essentie ook gebruiken om de gezondheidsbalken van vijanden te verzwakken. En je duivelse krachten gaan verder dan dat! Je kunt ook buffs van je tegenstanders stelen of debuffs naar je vijanden terugsturen. Zo kies je zelf hoe je je tegen vijandelijke aanvallen verdedigt en verwoestende combo’s vormt.
Interactieve gebeurtenissen
Je Diabolic Essence komt ook goed van pas tijdens interactieve events, waarbij je kans op succes afhankelijk is van de vereiste acties en de vaardigheden van je discipelen. Door de Devil Mode te activeren kun je het evenwicht in jouw voordeel laten doorslaan om het gewenste resultaat te behalen en stervelingen angst in te boezemen. Als dit is gelukt, kun je kostbare bonussen krijgen voor de rest van je run.
De map
Voor elke run, wordt de wereldkaart willekeurig samengesteld, met verschillende mogelijke routes. Je kiest je route op basis van de gebeurtenissen die je wilt triggeren. Maar zelfs als je eenmaal een route hebt gekozen, is voor de duivel niets definitief. Door wat van je essence op te offeren, kun je geheime paden volgen om heel gemakkelijk plaatsen te bereiken waar krachten schuilen die bepalend kunnen zijn voor je succes.
Klinkt interessant.
Wist niet dat deze turned based gevechten zou hebben.Dat maakt hem nog wat interessanter voor mij,Want ben een groot fan van turned based rpg spellen.