Steven Ter Heide heeft bekend gemaakt dat Guerrilla Games het matchmaking- en party systeem flink zal gaan aanpakken in Killzone 3. Via de PS3attitude laat de woordvoerder weten dat er tevens nieuwe modes in het spel verwacht mogen worden. Het matchmaking systeem zal nu gaan kijken naar de status van je als speler zijnde. Zo zul je als je in een gevecht komt in een server komen waarin spelers van hetzelfde niveau zullen zijn. Tevens kun je nu beter met vrienden te werk gaan.
“Je kunt nu met vrienden van game naar game gaan en bij elkaar blijven. Je kunt een squad joinen en in clans zitten. Dat soort dingen zul je terug kunnen vinden in de game. Er zal tevens een party systeem aanwezig zijn welke je van game naar game brengt.”
Nieuwe game modi zijn Operations en Guerrilla Warfare. Volgens Ter Heide is deze laatste iets wat de community altijd al heeft gewild. Dit is een 24hr team deathmatch mode. Spelers hebben het klassieke team deathmatch principe dan ook al tijden in hun hart gesloten. Operations fixeert zich op objectives waar een verhaal aan gekoppeld is. Je hebt een missie structuur met daarbij cut-scenes tussen de objectives door. De cut scenes zullen de namen van de spelers weergeven met daarbij de gamer tags. Lean & Peak zal verder ook nog altijd aanwezig zijn in de multiplayer.
dat is wel makkelijk kan je precies zien hoe iemand speeld
Dat kan net zo goed zonder cover-systeem… campen.
een cover systeem in het online gedeelte?. lijkt me niet zo handig in verband met campers die dan echt werkelijk achter elk hoekje gaan zitten…
Hoezo lean and peek? Dat zat niet in deel twee. Ze moeten het coversysteem in de multiplayer gooien, dat zou de gameplay pas ten goede komen.