Naughty Dog laat het achterste van de tong van de PS3 zien door uitermate goed gebruik te maken van de kracht van de console. Dit heeft Naughty Dog co-president Evan Wells gezegd via de Gamereactor. Volgens de man heeft het team extra tijd gekregen om de aspecten van de engine en de hardware van de PS3 nader te bekijken. “We hebben nu de mogelijkheid om alles uit de hardware te halen waarin we geïnteresseerd waren. We kunnen alle kracht uit de PS3 halen door de SPU code te optimaliseren en meer over te dragen aan de SPU’s in het algemeen.”
De man gaat verder over hun verbeterde engine voor Uncharted 2: “Met de Naughty Dog Engine 2.0 kunnen programmeurs meer met de game doen. “Er kan meer, het kan beter en tevens sneller.” Dit zou zorgen voor meer polygonen op het scherm in één enkel moment, waardoor ook meer characters on-screen weergegeven kunnen worden. Daarnaast is ook het dynamic lightning systeem verbeterd.
96 scheer de devs wel over een kam. Ook op de 360 roepen devs:”onze game haalt alles uit de hardware,” blablabla. Dus het zijn niet alleen Sony-devs.
PR-blaat inderdaad, maar ik vind wel dat men bij het eerste deel weldegelijk heeft laten zien dat men het bewezen heeft. Ik denk dat deel 2 ook echt hoogstaand en ver voor zijn tijd uit zal zijn.
Idd. klinkt wederom weer behoorlijk belachelijk, zoals bij zoveel van PS devs.
Wanner houden devs eens op met te roepen dat hun game alles uit in dit geval de PS3 haalt. Meestal komt er daarna een game uit die eigenlijk nog beter gebruik maakt van de hardware van de PS3, en roept die developer dat ze alles uit de PS3 halen. Dan komt weer een game uit die eigenlijk… jullie snappen wel waar ik naar toe wil. Het duurt echt jaren, en dat is meer als 2 jaar, om zoveel mogelijk uit de hardware van een console te halen. Denk aan de 1ste en 2de Jak and Daxter en dan dan GOW… Lees verder »
ik weet niet waar die het allemaal over heeft maar het klinkt wel goed :p