Naughty Dog heeft wat meer duidelijk gemaakt over de graphics van Uncharted 2: Among Thieves. Via de Examiner vertelt Pal England, lead programmer bij Naughty Dog, dat het main character, Nathan Drake, zo’n 80.000 polygonen met zich meebrengt. “We hebben geprobeerd zoveel mogelijk uit de grafische chip van de PS3 te halen. Op een gegeven moment waren we in staat om 2 miljoen driehoeken (triangles) op het scherm te toveren per frame. We gebruiken de Cell processor erg veel,” aldus de woordvoerder.
Zeker als je bedenkt dat de club nog “maar” 15 jaar bestaat!
@Wouter36 Polygonen zijn de, meestal driehoekige, bouwstenen laten we maar zeggen, waaruit objecten in een game, zoals figuren, gebouwen etc. worden opgebouwd. Hoe meer polygonen, hoe gedetailleerder het er allemaal uitziet. Net LEGO ;):)
2.000.000 polygons per frame renderen is op het niveau van Crysis. Die engine produceerd deze aantallen ook. Uncharted 2 komt erg in de buurt van de specs van die game. Hoge texture resolutions, mass physics e.d. Het enige wat Crysis nu nog ‘ zwaarder’ maakt dan Uncharted 2 is het free roming aspect. Zou bij nog beter en efficienter programmeren de technische sprecs van Crysis bereikt kunnen worden? Erg onder de indruk van Uncharted 2!
only possible on the PS3 😉
@Gast hierboven: Wat denk je zelf? Zo goed natuurlijk, die gasten daar zijn echt koningen 😛 Snap niet heel veel van dit artikel, maar zo te horen is het heel goed 🙂 Wat betekent 80.000 polygonen? Kan niet wachten.. Moet echt keuzes gaan maken, of Uncharted 2 of MW 2 of AC2. Misschien koop ik er 2 van maar niet alle 3.. Eerst maar hopen op de prijsvraag 🙂
Zijn hun nou zo goed of is de rest zo… slecht??
Klinkt allemaal goed! ik had ook wel een uitspraak van hun verwacht dat ze er nog meer uit zouden kunnen persen met een U3;):$
Do not underestimate the power of Playstation:D:clap:
Wow, das veel 😮