Uncharted dev Naughty Dog heeft aangegeven dat het werkt aan een next-generation game welke character models zal bevatten die bestaan uit een miljoen polygonen. Dat lezen we vandaag via de website van Scrawl. Daar kunnen we zien dat Naughty Dog op zoek is naar nieuw personeel dat verantwoordelijk gehouden zal worden voor het ontwikkelen van modellen bestaande uit miljoenen polygonen. Ter vergelijking, Uncharted 2 bevat character models die bestaan uit rond de 30.000 polygonen, waarmee we dus kunnen constateren dat de graphics van de volgende consoles weer een flinke stap voorwaarts is. De character models in God of War III bestaan bijvoorbeeld uit 20.000 poly’s.
Dit zijn de raw characters. Dat gebeurt in games met bijv. de Unreal Tech ook. Alleen van die basismodellen wordt daarna een low poly model gecompileerd die in-game draait en beduidend minder resources vreet met een mooier resultaat dan alleen het maken van een low poly model. Niemand gaat (zelfs op de nieuwe consoles) player characters in een spel met zoveel polys zetten die meer dan 1GB aan RAM opvreten (want daar praat je over met zulke getallen).
Denk dat het grafisch verschil niet zo groot zal zijn als veel mensen zouden denken. Het verschil van 100 polygonen naar 10.000 polygonen is namelijk veel groter en waarneembaar dan van 30.000 naar een miljoen. Het zal er wel wat mooier uitzien, maar het zal niet een gigantisch verschil zijn, omdat je het meeste toch niet ziet tenzij je op een character model gaat inzoomen. Ik denk dat het grootste verschil door het geheugen gaat komen. Grotere werelden, meer dingen tegelijk op scherm, betere ai etc. Grafisch zal de stap niet inmens zijn. Denk dat je het moet vergelijken met… Lees verder »
Nieuwe consoles zullen vast en zeker een flinke verbetering worden. Toch hoef ik voorlopig nog niet zo zeer een nieuwe console. Op z’n vroegst ergens in 2013, maar dit jaar kunnen we gelukkig ook geen nieuwe Xbox of PlayStation console verwachten, dat scheelt weer!
bizar….