Gisteren maakten een woordvoerder van Insomniac het een en ander bekend rondom Resistance 2. Zo zei Ted Price dat de multiplayer in het spel vooral zal draaien om teamwork. Je zult op dezelfde plaats (re)spawnen en zult ook deels afhankelijk zijn van elkaar om een missie te kunnen voltooien. Er kunnen matches ontwikkeld worden waarin bijvoorbeeld 10 squads van 6 spelers samengesteld worden, welke allemaal verschillende missies kunnen hebben. Via een ster op de map wordt aangegeven waar je objective doel exact is.
Objectives kunnen het innemen van een controlepunt zijn, het verdedigen van een gebied, of simpelweg het redden van een andere teamgenoot. De squads krijgen missies welke op elkaar aan zullen sluiten, waardoor je dus altijd strijd zult hebben tussen de teams. Het zal dus niet voorkomen dat bijvoorbeeld elk team toevalligerwijs zijn gebied moet verdedigen en dat daardoor niemand zal gaan aanvallen. Ook houdt de A.I. rekening met diverse aspecten, zoals afstand tussen bepaalde squads en de missies die daarbij het beste gekoppeld kunnen worden. Een automatisch order-systeem zal het mogelijk maken om te doen wat je gevraagd wordt waardoor het teamverband erg verbeterd wordt. Je kunt dan ook beter doen wat je gezegd worden dan simpelweg naar de tegenstander gaan om iedereen af proberen te knallen. Dat levert namelijk meer punten op, welke bijgehouden zullen worden per karakter.
Ze lijken bijna vergeten maar er zijn ook nog multiplayer screenshots van de game verschenen enige tijd geleden op de Gamers Day van Sony.