Onafhankelijk ontwikkelaar Polypusher Studios kondigt met trots de aanstaande release van Montague’s Mount aan, het debuut van de Ierse ontwikkelaar. De studio werkt nauw samen met de Engelse uitgever Mastertronic om de titel op 9 oktober op de markt te brengen voor PC, Mac en Linux. Montague’s Mount zal digitaal verkrijgbaar zijn op Good Old Games, Get Games en GamersGate. Steam fans kunnen stemmen op de titel via Steam Greenlight.
Polypusher is een eenmans studio gesitueerd in Ierland. Het spel combineert zijn persoonlijke ervaringen, realistische landschappen en het diepgaande gebruik van de Gallische taal. Montague’s Mount is een first-person avontuur vol afzondering, troosteloosheid en de gekwelde geest van een man, afgezet tegen de kilheid van een geïsoleerd Iers eiland. Als speler kom je bij bewustzijn op een stormachtig strand, niet wetende waar je precies bent. Exploratie en puzzels oplossen zijn de sleutel tot het vinden van wat er nu werkelijk gebeurd is.
Montague’s Mount werd voor het eerst publiekelijk getoond tijdens Rezzed! in juni van dit jaar. Een uitgebreide versie zal speelbaar zijn tijdens de aanstaande Eurogamer Expo in het Londense Earls Court van 26 tot en met 29 september. Voor het eerst zal het spel speelbaar zijn met de Oculus Rift virtual reality bril. Polypusher Studios’ Matt Clifton legt uit: “I first heard about the Oculus Rift during the early development of Montague’s Mount and it was immediately clear that this was perfect for my game, with its focus on exploration and suspense. I backed it at Kickstarter and have been working on integrating support ever since I got the dev kit. It opens up a whole new dimension for games like mine.”
Om de aanstaande release te accentueren, heeft Mastertronic een dev diary beschikbaar gesteld. Mastertronic’s Neil McKenna legt uit: “We all loved Montague’s Mount from the moment we first saw it. We loved the way that Matt has told a very adult horror story – there are no zombies here, but a chilling story that is all too real. We loved the gritty depiction of Irish rural life, so far removed from the popular image of that country. And most of all, we loved the passion that Matt had invested in the game. This was a game that he really needed to make. We have done certain things to polish it up, but we have never interfered with Matt’s original vision, as we could never have improved upon it. The new trailer showcases all that is great about the game.”