In een onlangs gehouden interview met Michael Dell blijkt dat er nog een grootse toekomst te verwachten valt voor de PC gamer. Hij denkt dan ook dat het pc gamen een groot deel van de markt op de been weet te houden. Vooral online gamen noemt hij een PC principe en dat is het meest attractief op dit platform. Hij noemt onder andere ook World of Warcraft die hij totaal niet op een console zich kan voorstellen. Dit spel noemt hij dan ook pc-only.
“We think that PC gaming is going to maintain a healthy percentage of the market, and it’s going to be particularly successful in the intense gaming community, like with the massively multiplayer online games. The growth of that has been just enormous, and that’s all been PC driven. Online gaming is still basically a PC concept, yeah there are consoles, but they’re still a bit more cumbersome.”
“The difference in the PC, we come out with [new] things every couple months…this is generation six of the XPS. Plus, PCs have enormous capabilities in terms of interactivity of storing and forwarding information in an online sense that these consoles don’t have. Consoles are fine, [but] you don’t see World of Warcraft on those kinds of devices.”
“In a console, you come out with a platform and you ride it as long you can and never change it. And right when it comes out, it’s the top technology. But by the time you get to the last year or two, it’s not all that great.”