Elke keer wanneer er een nieuwe verbeterde versie van Mario Kart komt moet er ook verschil zijn ten opzichte van het vorige deel. Want zonder vernieuwing verlies je het publiek vrij snel. De ene poging tot vernieuwing was beter dan de andere. Na een vrij matige Dubble Dash kwam Nintendo namelijk met een overheersende Mario Kart Wii. Met de komst van de Wii-versie is het gamen over internet flink gestegen. Op de DS konden we ook al online tegen iedereen spelen maar op de Wii was het gewoon subliem. Mario Kart op de 3DS moet dezelfde impact gaan creëren als wat de Wii-versie deed.
Wat we tot nu toe al weten over Mario Kart voor de 3DS is dat we niet alleen het oude vertrouwde autootje zien. Wanneer we van een grote schans af springen verschijnt er in een mum van tijd een delta vlieger boven ons. Met deze vlieger blijven we een langere tijd zweven in de lucht, op deze manier kan je met slim snijdwerk tegenstanders inhalen. Nu hebben we twee elementen: Land en lucht, we missen alleen nog de zee. Wanneer de speler onder water rijdt word je auto geüpgrade met een kleine propellor aan de achterkant. Hiermee kan je over de bodem van de zee scheuren zonder naar de oppervlakte te drijven, wat betekent dat we weer hele mooie onderwater levels kunnen verwachten. Nu spelers over het land, lucht en water kunnen racen betekent dit dat er meer dan genoeg alternatieve routes tot een einde zullen zijn.
3DS en Mario is altijd simplistisch qua graphics. Ziet er goed uit en is leuk om te spelen. Dat is waar het om gaat bij Mario Kart.
auw me ogen…haha sorry maar wat zijn dit voor een graphics?