Op de website van 1UP vinden we een zeer interessant interview waarin gepraat wordt over de game Resistance: Fall of Man welke exclusief voor de PlayStation 3 zal gaan verschijnen. Zo maakt men duidelijk bij Insomniac dat men zich zeer focust op de multiplayer mode van de game. Zo werd eerst bekend gemaakt dat er tot maarliefst 40 spelers in één server zouden passen. Nu geeft men aan dat de multiplayer verdeeld is in diverse modes. De standaard Deathmatch en Team Deathmatches mogelijkheden zijn natuurlijk aanwezig, maar de Breach en Meltdown game types zijn ook van belang.
De Breach mode is een mode waarin 2 teams gemaakt worden waarbij de vlag verovert moet worden (vergelijk het met Capture the Flag). De meeste tijd zou volgens de developer aan deze MP besteed zijn. Breach is dan ook de enige mode waarin met 40 spelers tegelijk gespeeld kan worden in een server. De overige mogelijkheden bieden ruimte voor rond de 16, 8 of minder spelers.
Breach pits two teams against each other, with both trying to capturing the other’s base, but features various nodes on the battlefield that add complexity to the fight. As a team captures a node — by shooting out posts to make them regenerate in its team color — part of its base becomes more secure against invaders. For players who want to try to Rambo through these added defenses, they can ignore the nodes, though it will make things much more difficult, and if the other team captures all the nodes, impossible.
Naast dit alles zijn natuurlijk ook de wapens van groot belang. Gezien de in het verleden behaald resultaten in Ratchet & Clank valt er heel wat te verwachten. De wapens zullen er in ieder geval zeker voor moeten zorgen dat spelers lekker kunnen kloten met elkaar. Iemand anders achterna rennen met een rocket launcher, of gegroupeerd en tactisch te werk gaan? Het is allemaal aan jouw in deze game.