Gameontwikkelaar MAG Interactive kondigt vandaag een partnership aan met productiemaatschappij High Noon Entertainment voor de adaptie van de populaire Ruzzle serie mobiele games voor de Amerikaanse en Europese TV markt. High Noon ontwikkelt van de game serie een format voor TV en kabelnetwerken.
Ruzzle, de sociale woord game, biedt iedere speler twee minuten de tijd om zoveel mogelijk woorden te vinden die uit een bepaalde set letters te maken zijn. De game is beschikbaar in 13 verschillende talen en kan gespeeld worden met vrienden en willekeurige spelers van over de hele wereld. Ruzzle werd in 2012 uitgebracht met een nul budget marketing en groeide uit tot een wereldwijd fenomeen met top 10 noteringen in de App Store in 148 landen. Momenteel is de game meer dan 50 miljoen keer gedownload en beschikbaar op iOS, Android, Windows Phone, Amazon Kindle en Blackberry. 22 Mei jl. introduceerde MAG Interactive een nieuwe toevoeging aan de populaire woordzoek franchise met de woord puzzel game Ruzzle Adventure wereldwijd in de iTunes App Store.
“High Noon is voor ons de ideale partner om het Ruzzle merk verder te ontwikkelen via een TV format,” aldus Daniel Hasselberg, CEO van MAG Interactive. “Deze samenwerking vormt een belangrijke stap in onze toewijding om onze fans de meeste diversiteit te bieden om het geliefde Ruzzle merk te ervaren. Of het nu mobiel of op TV is, Ruzzle fans hebben meer keuze dan ooit tevoren.”
“Ruzzle heeft alle perfecte elementen van een game format in zich – de regels zijn eenvoudig, iedereen kan het spelen en dat alles tegen de tikkende klok,” aldus Jim Berger, Chief Executive Officer van High Noon Entertainment. “We weten zeker dat de opwinding en intensiteit van de game zich naadloos naar TV vertaalt.”