Blizzard gelooft in het succes van het PC-platform. Het is dan ook niet voor niets dat men succes na succes op de PC lanceert met World of Warcraft en games als StarCraft 2 en Diablo III die in de wachtrij staan. Via de Gamasutra laat content designer Kevin Martens weten dat het vereisen van lage systeemeisen het PC-gamen in leven kan houden. “Iedereen heeft een PC thuis staan en ik denk dat er een markt voor is. We proberen de systeemeisen altijd zo laag mogelijk te houden, waardoor het spel veel mensen zal aanspreken. Sommige games die verschijnen hebben een splinternieuwe videokaart nodig met flink wat RAM-geheugen en een flinke processor.” De man verwijst hierbij onder andere naar Crysis, die bij de lancering op vrijwel geen enkele PC op het grafisch hoogste niveau speelbaar was, laat staan op een relatief gemiddelde stand. “De Blizzcon heeft bewezen dat de PC nog altijd in trek is. Er zijn 20.000 mensen geweest en dat bewijst niet dat het platform veel problemen kent.”
Abonneer
0 Reacties
oudste