Kojima: MGS4 niet mogelijk op de 360 vanwege hardware optimalisaties

thumbnail

Hideo Kojima twijfelt momenteel nog of hij zal werken aan een nieuwe Metal Gear Solid, zo vertelde hij na MGS2 al dat hij ermee zou stoppen maar uiteindelijk heeft hij met hart en ziel gewerkt aan versie 3 en 4. Inmiddels heeft de man duidelijk gemaakt dat het in ieder geval niet mogelijk zal zijn om het spel (deel 4) te porten naar de Xbox 360. Hierdoor is direct ook de twijfel weggenomen over een eventuele multiplatform versie van de game. Volgens de woordvoerder is het spel geoptimaliseerd voor de PlayStation 3 en hierdoor niet mogelijk op de Xbox 360. De titel is volledig gebaseerd op de PS3 hardware technologie en kan niet op andere hardware gebaseerd worden.

“If we’re talking about the future – not MGS4, but my future titles, if we’re referring to that – if the hardware technology rises then obviously, you know, it won’t be based on the hardware anymore. Probably I will first create the software and then, um, it’s a strange word to say, but port to other hardware if that technological ability rises in all areas.”

Meer lees je via de Eurogamer.

  • 0 0 stemmen
    Artikelbeoordeling
    Abonneer
    Abonneren op
    guest
    Vul je email-adres in. Dit veld is niet verplicht voor het plaatsen van een reactie.
    Vul hier een naam of nickname naar keuze in. Hiermee kun je zonder registratie reageren op Evilgamerz.

    0 Reacties
    oudste
    nieuwste meest gestemd
    Inline feedback
    Bekijk alle reacties

    Naar boven
    0
    Klik hier om anoniem of als lid te reagerenx