Kingdoms of Amalur: Reckoning lead designer Ian Frazier heeft in de OXM laten weten dat het significant makkelijker is om voor de Xbox 360 games te ontwikkelen dan voor de PlayStation 3. De man vertelt dat men veel ervaring heeft met de Xbox als platform.
“Iedereen weet er alles van af. Het is erg, erg makkelijk om er voor te ontwikkelen op dit moment. Ons team heeft een PC-achtergrond. Als je dan naar de Sony platforms gaat is het een stuk moeilijker. Ik kijk in ieder geval al erg uit naar de volgende generatie. Ik heb het gevoel dat we de huidige technologie erg aan het pushen zijn. Nu is het wel tijd voor een volgend stadium.”
@gast boven mij: ik weet eigenlijk niet wat ik nog moet zeggen 🙄
De PS3 wordt ook alom gehaat onder devs. Vooral veel nieuwe devs die beginnen met programmeren. Dat is ook de reden waarom MS zo’n uitgebreid aanbod aan indie games heeft (die we hier jammergenoeg niet hebben). Ook de reden waarom 90% van alle games inferieur zijn op de PS3. First party studios worden geforceerd ermee te werken en worden ervoor betaald door Sony. Dat zal je geen third party ooit zien doen want dat is gewoon geldverspilling. Dan had Sony maar een betere architectuur met betere tools moeten maken. Gewoon slecht doordacht van Sony, niks meer, niks minder.
Dit was niks nieuws maar geeft wel aan dat ps3 lastig is om te begrijpen voor ontwikkelaars.
hij geeft alleen aan dat het makkelijker is. en dat is ook zo! xbox staat haast gelijk aan de pc
De zoveelste ontwikkelaar die dat zegt dat is toch inmiddels wel bekend. Daarbij moeten ze maar wat meer moeite insteken. Top studio’s zoals naughty dog en Guerrilla kunnen er toch ook prima om gaan.
Is ook heel logisch ja, de PC en Xbox zijn haast hetzelfde. Beetje ervaring met C# en je kunt een Xbox game maken…