De website van Diggingtheweb heeft via diverse bronnen, waaronder die van het Japanse Famitsu, ontwikkelingskosten van diverse titels bij elkaar weten te sprokkelen. In de onderstaande lijst kunnen we dan ook zien welke projecten het meest gekost hebben en nog steeds veel geld vreten voor de uitgevers en developers. De game Grand Theft Auto IV zou er het duurst vanaf zijn gekomen. Overigens moet je niet raar opkijken van de relatief goedkope productie van Halo 3, aangezien een tweetal van het onderstaande bedrag nog werd uitgegeven aan release promoties. Sony, noch Microsoft en andere uitgevers hebben de prijzen van hun uitgaves bevestigd.
Project – Kosten
Final Fantasy VII – 26 million USD
Final Fantasy X – 40 million USD
Final Fantasy XII – 52.3 million USD
Final Fantasy XI – Online + PlayOnline Network System – 17-25 million USD
Killzone 2 – 20 million since 2007
Halo 3 – 30 million USD
Gears of War – 10 million USD (not including the cost of Unreal Engine)
Metal Gear Solid 4 – 45 million USD
GTA 4 – 100 million USD (rumored)