Home › Forums › Games discussies › Two Worlds Topic
- Dit onderwerp bevat 36 reacties, 10 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 14 jaren, 4 maanden geleden door ll3echelon.
- AuteurBerichten
- 05/05/2007 18:32 om 18:32 #118479
http://www.evilgamerz.com/screens/buffer.php?pic=6965 Two WorldsMet aankomende rpg’s als Bioshock en Mass Effect zou je toch een aantal titels die veel potentie in zich hebben op de achtergrond laten of zelfs vergeten. Misschien komt het doordat er van die titels in beelden en screenshots weinig tot niets te zien is, zo ook van Two Worlds. Een rpg die op papier veelbelovend is, maar in praktijk is er nog weinig te bewonderen (er komen de laatste tijd echter wel steeds meer beelden uit). Alhoewel de twee zojuist genoemde titels ieder voor zich al een plekje heeft gereserveerd in de top 10 meest verwachte rpg’s van dit jaar, is Two Worlds toch nog een titel die uit een onverwachte hoek toe kan slaan. De wereld van Two Worlds, Antaloor, zou al 33 procent groter zijn dan de wereld van Oblivion. Dit betekend niet direct dat het spel een topper word, maar dit laat de gamers wel speculeren over hoe het spel ongeveer wordt in grootte en mogelijkheden. De game is al in haar eind fase en we kunnen hem dan ook op 11 mei aanstaande verwachten voor zowel de PC als Xbox360. Uiteraard werpen we er nu een blik op om te kijken of hij daadwerkelijk in de buurt kan komen van de inhoud die menig andere rpg al te bieden heeft.
Gemixte gevoelens bij het bespelen van de game.Op het eerste gezicht leek het er voor velen van ons dat Two Worlds een volledige MMORPG zou gaan worden, dit is echter gedeeltelijk niet zo. Two Worlds blijft gewoon een rpg, en gaat dus de strijd aan met onder andere Oblivion. De game heeft echter toch wel de neiging om naar de MMORPG kant te gaan en dat als belangerijk punt te nemen, wat niet perse als een negatief punt gezien moet worden.
Als je aan rpg denkt, denk je meestal aan een ijzersterk verhaal, of Two Worlds die zal hebben is nog niet duidelijk, maar de game zou wel 20 uur aan main-storyline bevatten. Voor de mensen die zich ook nog eens bezig houden met side quests kun je makkelijk drie keer de speelduur van de main-storyline meerekenen. Two Worlds kent ten opzichte van vele ‘eenzijdige’ rpg’s ook een online modus tot maximaal 8 man. In de singleplayer modus ben je beperkt tot het creëren en customizen van enkel een mannelijk personage met al een standaard gezicht en dergelijke, er is overigens wel een mogelijkheid om zijn ras aan te passen. Online kun je gewoon een eigen personage maken en die volledig naar jou eigen smaak verzetten. Al is er niet veel informatie over de online modus beschikbaar, beloofd het wel een groot deel van Two Worlds te worden. Want de ontwikkelaar heeft belooft om telkens weer nieuwe content toe te voegen, waaronder enkele quests. Als je de game zo bekijkt is dit spel eigenlijk een combinatie van Oblivion en een MMORPG wat dus alleen kan betekenen dat er iets goeds voor ons te wachten staat op het gebied van singleplayer en multiplayer.
[img]http://www.evilgamerz.com/screens/buffer.php?pic=6965 [/img] Gevochten wordt er in Two Worlds net als bij elke andere rpg, op de PC gewoon een keer klikken op een vijand met de muis en door op bepaalde momenten te klikken achter elkaar krijg je een combo. De vechtstijlen veranderen echter als je bijvoorbeeld een schild draagt, daardoor wijken ze een beetje af. Tijdens het spel zul je trouwens over 3 verschillende slots voor wapens beschikken waardoor je ongeacht welke strijd dan ook voorbereid kunt zijn. Tijdens dat vechten word je trouwens overladen door werkelijk schitterende motion-captured bewegingen. Alles ziet en klinkt er natuurlijk uit, waardoor de speler ook meer het gevoel krijgt dat hij in het spel zit. Dat gevoel zul je overigens ook een hele tijd houden. Want je zult tot mijn eigen verbazing tussendoor géén laadtijden hebben, wat voor een rpg met het formaat als deze ongekend is. We moeten echter de visuele kant ook niet vergeten, want al doet hij wat bescheiden mag hij er best zijn. De gebieden en personage’s zien er stuk voor stuk uniek en netjes uit, en door een leuk systeem wat voor realistische weersomstandigheden zorgt krijg je pas echt de geweldige effecten te zien als het gaat regenen.
Two Worlds kent ook een aantal ingesproken dialogen en het zal dan dus, gelukkig voor mij, geen ‘lees’ rpg worden waarbij je talloze gesprekken moet lezen. Zelf ben ik niet echt weg van dat soort teksten, ik hou meer van een bepaalde zin van emotie in een tekst. Dat als er iets staat wat droevig is de stem ook die emotie uitspreekt. Misschien iets persoonlijks van mijzelf, maar dat hoort naar mijn mening tegenwoordig wel in elke next-gen rpg. Daarnaast maakt die toevoeging de rpg ook wat toegankelijker voor analfabetische gamers (ja ik weet het, flauw excuus).
Frisse rpg elementen, fris genoeg?Wat Two Worlds nou mede zo uniek maakt zijn de zogehete ‘open-ended character skill’ mogelijkheden. In het begin zul je gewoon een standaard klasse moeten uitkiezen, daarna kun je echter je personage in verschillende capiciteiten beter maken. Daardoor kan het personage vorderen op bepaalde punten en nieuwe skills leren zoals onder andere lockpicken, nieuwe soorten magie en je kunt zelfs speciale wapens hanteren. Er is ook de mogelijkheid om een soort van wapensmit te worden waardoor je dus goed wapens kunt combineren om zo grotere, vooral sterkere wapens te creëren. Dit is uiteraard niet alles waaraan Two Worlds rijk is, maar het is al aardig wat. Hoeveel verschillende klassen er zijn en dergelijke is overigens nog niet bekend.
We kunnen uiteraard nog geen uiteindelijke conclusie trekken, maar een voorlopige. Zelf heb ik nog geen speelsessie gehad met Two Worlds, en zou dat ook graag willen. Het spel biedt tegenover andere games aardig wat nieuwe dingen, en zoals het nu word gebracht klinkt het ook alsof alles goed is uitgewerkt, dat mogen we tenminste hopen. Al betwijfel ik zelf zeer of Two Worlds tegen titels als Fable 2 en Bioshock op kan, weet ik toch wel zeker dat hij een plekje zal weten te veroveren tussen die games in. We kunnen een review verwachten rond het eerste kwartaal van mei, daarin zal waarschijnlijk ook meer omtrend de online modus aan bod komen, want op het moment van schrijven is daar helaas weinig bekend over. Maar keep in mind; er is nog zat wat nog niet aan het daglicht is gekomen. Wat dat ook mag zijn, goed of slecht, het kan veranderingen brengen aan wat nu nog word gezien als een potentiele topper. Want dat is Two Worlds in mijn ogen.
Publisher:SouthPeak Games Developer:Reality Pump Genre:RPG/Actie Release:11-05-2007 Datum:03-05-2007 Auteur:Bastiaan Knol Met dank aan Bastiaan Knol (Jakfire) voor het maken van de preview.
Dit lijkt me nou eens een erg vette game vanuit een onverwachte hoek. We zouden dit wel de verbeterde versie van Fable of Fable – The Lost Chapters kunnen noemen. De Wereld is zoals gezegd 33% groter dan Oblivion. Dit zal waarschijnlijk mede mogelijk zijn gemaakt doordat Two Worlds alleen in TP te spelen is, en niet in FP zoals bij Oblivion. Gaande lijkt de Xbox 360 o.a. een console te worden waar ook echte RPG’s op gespeeld kunnen worden. Na het megasuccesvolle The Elder Scrolls IV – Oblivion, is er dan nu Two Worlds. In eerste instantie zou het spel op 11 mei uitkomen, maar het is uitgesteld naar een nog niet nader te noemen datum. Aangezien we nog steeds geen exacte nieuwe datum hebben, mogen we nog wel een beetje hopen dat deze leuke RPG wel gewoon 11 mei in de winkels ligt. 11 Mei is aanstaande vrijdag. Iedereen die het doosje gezien heeft, of een buitenlandse versie, weet dat er ook een aardige dame op de hoes staat. Of deze dame iets te maken heeft met het spel is een ander verhaal. Laten we hopen dat dit een heerlijke RPG word, eentje waarbij je niet zoals bij Oblivion op laadtijden hoeft te rekenen bij het openen van een deur. 11 Mei is de dag waarop we het spel zouden mogen verwachten, tot- en na die tijd kunnen jullie daar hier over praten.
Z@3 +206/05/2007 16:38 om 16:38 #461388Het lijkt me wel een heel erg vet spel. Alleen als je al hoort dat het 33% groter is dan Oblivion, ik bedoel.. Dat is gewoon.. Groot.. 06/05/2007 16:38 om 16:38 #470125Het lijkt me wel een heel erg vet spel. Alleen als je al hoort dat het 33% groter is dan Oblivion, ik bedoel.. Dat is gewoon.. Groot.. 06/05/2007 16:38 om 16:38 #461197Het lijkt me wel een heel erg vet spel. Alleen als je al hoort dat het 33% groter is dan Oblivion, ik bedoel.. Dat is gewoon.. Groot.. 06/05/2007 19:56 om 19:56 #461391Must have voor de liefhebbers van Oblivion natuurlijk. Denk echter niet dat het spel op het goede tijdstip verschijnt aangezien iedereen de handen al vol heeft met LOTR online en Oblivion zelf op dit moment. Ik ben benieuwd wat het wordt. 06/05/2007 19:56 om 19:56 #470128Must have voor de liefhebbers van Oblivion natuurlijk. Denk echter niet dat het spel op het goede tijdstip verschijnt aangezien iedereen de handen al vol heeft met LOTR online en Oblivion zelf op dit moment. Ik ben benieuwd wat het wordt. 06/05/2007 19:56 om 19:56 #461200Must have voor de liefhebbers van Oblivion natuurlijk. Denk echter niet dat het spel op het goede tijdstip verschijnt aangezien iedereen de handen al vol heeft met LOTR online en Oblivion zelf op dit moment. Ik ben benieuwd wat het wordt. 15/05/2007 11:18 om 11:18 #461394Wij hebben het spel sinds vandaag maar nog niet geinstalleerd , ik vindt rpg’s best wel leuk maar ze zijn niet THA best mijn broertje die vindt het kei vet. 15/05/2007 11:18 om 11:18 #470131Wij hebben het spel sinds vandaag maar nog niet geinstalleerd , ik vindt rpg’s best wel leuk maar ze zijn niet THA best mijn broertje die vindt het kei vet. 15/05/2007 11:18 om 11:18 #461203Wij hebben het spel sinds vandaag maar nog niet geinstalleerd , ik vindt rpg’s best wel leuk maar ze zijn niet THA best mijn broertje die vindt het kei vet. 15/05/2007 12:37 om 12:37 #461397Misschien wat meer screens er nog bij zetten 15/05/2007 12:37 om 12:37 #470134Misschien wat meer screens er nog bij zetten 15/05/2007 12:37 om 12:37 #461206Misschien wat meer screens er nog bij zetten 15/05/2007 17:40 om 17:40 #461400Goed spel, heb ‘t gisteren en vandaag even gedaan. Enige nadeel vond ik dat ‘t spel zich niet aanpast aan ‘t level van de speler. In Oblivion kun je ‘t hele land doortoeren op level 1 zonder dat je iets tegenkomt wat je nimmer nooit aankan. Hier kom je toevallig een beer tegen die je in een keer doodslaat. En bogen zijn enorm handig (en overpowered).
15/05/2007 17:40 om 17:40 #470137Goed spel, heb ‘t gisteren en vandaag even gedaan. Enige nadeel vond ik dat ‘t spel zich niet aanpast aan ‘t level van de speler. In Oblivion kun je ‘t hele land doortoeren op level 1 zonder dat je iets tegenkomt wat je nimmer nooit aankan. Hier kom je toevallig een beer tegen die je in een keer doodslaat. En bogen zijn enorm handig (en overpowered).
- AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.