Home › Forums › Games discussies › Supreme Commander: Eerste Indruk
- Dit onderwerp bevat 15 reacties, 6 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 14 jaren, 4 maanden geleden door ll3echelon.
- AuteurBerichten
- 20/02/2007 01:07 om 01:07 #118328
Zag weer eens een leuke titel staan, heb hem opgezocht op gamespot maar helaas geen review. Toen even gegoogled en toen bleek dat dit de opvolger was van Total Annihaliation. Ik heb deze game zelf nooit gespeeld maar heb er veel goede dingen over gehoord dus heb besloten het een kans te geven. Installation complete, laat het spel beginnen!
Zodra ik aan de tutorial begin vallen mij er al gelijk een paar dingen op. ZEER uitgebreide tutorial maar gelukkig veel voor de hand liggende info voor iedereen die wel ‘ns eerder een RTS heeft gespeeld. Verder kun je goed zien dat er is gekeken naar spellen als Age of Empires, Red Alert, Rome: Total War en StarCraft. Beter goed gejat dan slecht verzonnen zullen we maar zeggen.
Even iets over het spel:
Quote:Supreme Commander is een futuristisch real-time strategy computerspel in ontwikkeling door Gas Powered Games en het zal worden uitgegeven door THQ. Het spel wordt verwacht op 16 februari 2007. De ontwerper van Total Annihilation, Chris Taylor, is de ontwerper van dit spel.
Het spel speelt zich in de 37e eeuw waarin drie partijen, de Aeon Illuminate, de Cybran Nation en de United Earth Federation het tegen elkaar opnemen.
bron: wikipedia
Mijn eerste indruk, de indruk die ik tijdens het bekijken van de uitgebreide tutorial kijk, is dat het spel erg ingewikkeld is maar gelukkig is word het allemaal al snel duidelijk door de goede tutorial en de gemakkelijke interface.
Over interface gesproken: Het is in dit spel mogelijk om net als bijvoorbeeld in ‘Rome: Total War’ het spel uit te zoomen tot minimap-formaat (kleine symbooltjes) zodat je het gehele speelveld kan bezichtigen en in te zoomen tot te schroeven van je killingmachines aan toe. (< Bij wijze van spreken) Het spel heeft iets weg van het ‘Age-system’ uit Age of Empires. Er zijn in het spel 3 fases: Tech 1, Tech 2 en Tech 3. Het spreek voor zich dat Tech 1 vrij simpele unites heeft en Tech 3 de beste units uit het spel bevat. Zowel land-, air- en naval(water)factories hebben deze drie fases. Soms zijn de units uit de Tech 3 fase gewoonweg sterkerde versies van de Tech 1 units, maar soms zijn het ook gewoon unieke units. Wat juist uniek is aan deze game is de ‘economy’-kant. Het spel draaid om 2 verschillende grondstoffen. Mass (Massa) en Energy. De manieren op deze grondstoffen te verzamelen ligt net iets ingewikkelder dan simpelweg robotjes (starcraft) of civilians (age of empires) te produceren en die het de hele missie bomen te laten hakken of kristallen te laten delven. Je moet namelijk constant letten op je energie-niveau en zonodig productieprocessen te pauzeren. Alles kost zo’n beetje energie. Nog iets dat mij opviel was de ACU (Armored Command Unit). Deze eenheid is de eerste unit die je krijgt bij de meeste missies en bij elke skirmish-game. Hij kan worden geupgrade, worden gebruikt als engineer en je kunt hem inzetten in je voorste linie. Kortom: Deze game is een echte timekiller voor zowel die-hard RTS-er als de all-around gamer. Voor zowel de beginnende gamer als de beginnende RTS-er zal deze game even wat van je tijd kosten om dit spel onder de knie te krijgen, maar dit is zeker geen saai proces. De graphics zijn toonaangevend, het geluid klinkt heerlijk (THX-geluid!) en de gameplay is gewoonweg fantastisch. Er is goed gekeken naar de toonaangevende games eerder genoemd in deze review maar gelukkig zit er genoeg originaliteit in om ook de regelmatige strategygame-speler te boeien. De game is dus echt een aanrader voor iedereen die niet bang is om aan deze RTS verslaafd te raken. Hierbij het einde van de tutorial, ik ga nu beginnen aan de campaign en zal, wanneer dit gewilt is hierover ook nog iets posten of deze post updaten. p.s. Helaas heb ik in deze tutorial niet het online/multiplayer-gedeelte omgenomen. De meesten zullen uit de eerste zin van deze lap teks wel kunnen opmaken waarom. p.s.2 Mijn excuses voor het feit dat deze review misschien ietswat onoverzichtelijk is, dit komt waarschijnlijk omdat ik deze review schrijf terwijl ik het spel aan het spelen ben en ik alles wat me opvalt aan de game meteen ergens op een op dat moment voor de hand liggende plek in deze review gooi. Extra’s: *Begrippen* RTS – Realtime Strategy (Continue durende strategy game, dus niet om de beurt een zet doen zoals bij sommige strategy games, voorbeelden van RTS’s zijn: Red Alert, StarCraft, Age of Empires, etc.) THX – ‘Merk’ van een hoge-kwaliteits geluidsproduct gebruikt in o.a. bioscopen en games. Interface – Knoppen, menu’s, kleuren, etc. Tutorial – Cursus, iets leren via een video of door middel van tekst. All-around – Van alles wat (in de context van ‘all-around gamer’ wil dat dus zeggen: iemand die allerlij soorten games speelt.) Skirmish – Een term in RTS-games, een skirmish-game wil eigenlijk gewoon zeggen: Missie: Vernietig je tegenstander(s), geen campaign-mode of missies dus, gewoon jouw creaties tegen die van je tegenstander. *Links*
http://www.supremecommander.com/ – Officiële website van de Supreme Commander-game.http://en.wikipedia.org/wiki/Supreme_Commander – Wikipedia-pagina van deze game met handige tips, tricks en info.*System Requirements*
Quote:Minimum
Microsoft Windows XP Service Pack 2, Windows Vista
1.8 GHz processor
512 MB RAM
8GB available hard drive space
128MB video RAM or greater
Video card must support geometry instancing
December 2006 release of DirectX 9.0c
Recommended
Windows Vista (for DirectX 10)
3.0 GHz Intel or equivalent AMD processor or better (A dual-core processor is greatly recommended for acceptable performance.)
1GB RAM
256 MB Video RAM, with DirectX 9 Vertex Shader/Pixel Shader 2.0 support (Nvidia 6800 or better)
Internet connection with Cable/DSL speeds[2]
Supreme Commander is designed to take advantage of the special features in Windows Vista and DirectX 10. All capabilities of the game, including the dual-monitor support, are still supported in the DirectX 9 version, although the DirectX 10 version might have improved graphical features.
Bron: wikipedia
Have fun!
Z@3 +220/02/2007 10:38 om 10:38 #457238Idd een goede game, maar vooral een zware game. Grafisch vind ik het niet allemaal even overzichtelijk, maar het zal zeker een C&C concurrent worden gezien de goede prestaties van de game, vooral op het gebied van het aantal units dat je in een map kwijt kunt. THQ laat de laatste tijd veel toppers los die het ook echt waar maken, zo ook deze RTS. 20/02/2007 10:38 om 10:38 #464205Idd een goede game, maar vooral een zware game. Grafisch vind ik het niet allemaal even overzichtelijk, maar het zal zeker een C&C concurrent worden gezien de goede prestaties van de game, vooral op het gebied van het aantal units dat je in een map kwijt kunt. THQ laat de laatste tijd veel toppers los die het ook echt waar maken, zo ook deze RTS. 20/02/2007 10:38 om 10:38 #457346Idd een goede game, maar vooral een zware game. Grafisch vind ik het niet allemaal even overzichtelijk, maar het zal zeker een C&C concurrent worden gezien de goede prestaties van de game, vooral op het gebied van het aantal units dat je in een map kwijt kunt. THQ laat de laatste tijd veel toppers los die het ook echt waar maken, zo ook deze RTS. 21/02/2007 09:52 om 09:52 #457240Supreme Commander is weer eens een game die de bestaande RTS series gaan aanvechten. Ik mag hopen dat de slag gewonnen gaat worden, anders moeten wij in maart ons weer laten vervangen door Tiberium vretende gravers. 😉 21/02/2007 09:52 om 09:52 #464207Supreme Commander is weer eens een game die de bestaande RTS series gaan aanvechten. Ik mag hopen dat de slag gewonnen gaat worden, anders moeten wij in maart ons weer laten vervangen door Tiberium vretende gravers. 😉 21/02/2007 09:52 om 09:52 #457348Supreme Commander is weer eens een game die de bestaande RTS series gaan aanvechten. Ik mag hopen dat de slag gewonnen gaat worden, anders moeten wij in maart ons weer laten vervangen door Tiberium vretende gravers. 😉 21/02/2007 12:52 om 12:52 #457242Yellow13NL wrote:Supreme Commander is weer eens een game die de bestaande RTS series gaan aanvechten. Ik mag hopen dat de slag gewonnen gaat worden, anders moeten wij in maart ons weer laten vervangen door Tiberium vretende gravers.
😉 Imo moeten we wachten
21/02/2007 12:52 om 12:52 #464210Yellow13NL wrote:Supreme Commander is weer eens een game die de bestaande RTS series gaan aanvechten. Ik mag hopen dat de slag gewonnen gaat worden, anders moeten wij in maart ons weer laten vervangen door Tiberium vretende gravers.
😉 Imo moeten we wachten
21/02/2007 12:52 om 12:52 #457350Yellow13NL wrote:Supreme Commander is weer eens een game die de bestaande RTS series gaan aanvechten. Ik mag hopen dat de slag gewonnen gaat worden, anders moeten wij in maart ons weer laten vervangen door Tiberium vretende gravers.
😉 Imo moeten we wachten
21/02/2007 14:17 om 14:17 #457244Heb em gedownload en 5 minuutjes gespeeld, t kon me nog niet echt boeien, maar binnekort maar es wat beter voor gaan zitten, ik ga geen 6 gig voor niks downloaden eh 21/02/2007 14:17 om 14:17 #464213Heb em gedownload en 5 minuutjes gespeeld, t kon me nog niet echt boeien, maar binnekort maar es wat beter voor gaan zitten, ik ga geen 6 gig voor niks downloaden eh 21/02/2007 14:17 om 14:17 #457352Heb em gedownload en 5 minuutjes gespeeld, t kon me nog niet echt boeien, maar binnekort maar es wat beter voor gaan zitten, ik ga geen 6 gig voor niks downloaden eh 13/08/2010 15:56 om 15:56 #457246ik vind hem wel lol 13/08/2010 15:56 om 15:56 #464217ik vind hem wel lol - AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.