Release datum: 28 november 2003 (nintendo)
[img]http://images.nintendo.com/nintendo/contents/gamepage/images/p/pikmin2_gcn_game.jpg[/img]
[img]http://www.nintendo-europe.com/compel/images/compel_images/Image_3ddf3ecd-13f4-40d4-b75a-e2967be36b86.jpg[/img]
[img]http://www.nintendo-europe.com/compel/images/compel_images/Image_9f7c8463-3c48-44c8-8b70-b06903b85923.jpg[/img]
Story
Captain Olimar is teruggekeerd naar de planeet waar hij de Pikmin heft gevonden in het eerste deel van Pikmin. En hij heeft een opdracht en een nieuw maatje bij ook. Wat natuurlijk ook weer een multiplayer mode betekent. Maar natuurlijk zoals ik altijd al doe, vertel ik het verhaal van het spel. Hier komt is het:
Het bedrijf waar Olimar voor werkt gaat binnenkort failliet, dus moet Olimar het bedrijf van de ondergang gaan redden. Dat gebeurt door op de Pikminplaneet naar schatten te zoeken en om die te verkopen zodat ze weer geld hebben. Maar er is niet weinig geld nodig, nee maarliefst 10,000 pokos! (wat pokos zijn weet ik niet maar het zal wel veel geld zijn.) Maar Olimar hoeft het gelukkig niet alleen te gaan doen want hij heeft zijn assistent meegenomen (die overigens ook de schuld is van de problemen van het bedrijf). Maar met de hulp daarvan zal het allemaal waarschijnlijk wel lukken, toch?