Home › Forums › Games discussies › Mario Kart: Double Dash
- Dit onderwerp bevat 11 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 21 jaren, 1 maand geleden door Z@3 Redrum..
- AuteurBerichten
- 14/11/2003 19:28 om 19:28 #109705
review van gamez.nl, ik heb het al ff gezien in de mediamarkt, het zag er erg leuk uit. Deze serie haalt zijn succes, zoals mag blijken uit de intro, uit de multiplay-optie. Uren achtereen scheuren de karts in vele huiskamers over het beeldscherm. Het ultieme doel is je medegamers mijlenver achter je te laten, of ze eens flink trakteren op een dosis rode schilden. Op het moment dat je MKDD opstart, valt je gelijk iets op. Waar je in het verleden een karakter moest kiezen om de strijd in te gaan, moet je nu een tweede racepartner kiezen. Voor het eerst in de Mario Kart-serie race je met zijn tweeën. Nadat je je keus hebt gemaakt, kies je met welk scheurijzer je de race gaat aanvangen. Afhankelijk van de gewichtsklassen van je team heb je de beschikking over verschillende karts. Kies je Bowser of Donkey Kong, dan kun je geen gebruik maken van de lichtste karretjes die een hoge acceleratie hebben. Baby Mario of Baby Luigi kunnen daarentegen geen gebruik maken van de zware wagens met een hoge topsnelheid. Denk dus goed na voor welke combinatie je gaat.
Klik voor meer shots…
Maar waar zit nu precies het voordeel in het gebruik van twee personages op een kart? Er kan er immers maar één sturen. De ander staat enigszins doelloos achter op het wagentje. Welnu, je kunt tijdens de race de karakters van positie laten veranderen. De bestuurder staat dan achterop en vice versa. Dit zorgt ervoor dat je een extra bonusitem kunt pakken. Waar dit in eerste instantie misschien niet bijster functioneel lijkt, wijst de praktijk na enige tijd uit dat bij goed gebruik dit een behoorlijk voordeel kan opleveren. In het begin liggen er twaalf tracks op je te wachten. Deze zijn verdeeld over drie cups. Win je nu op zowel het 50cc- als 100cc-niveau de gouden beker, dan speel je de beruchte Special Cup en daarmee dus vier nieuwe tracks. Gamers die Mario Kart op de N64 hebben gespeeld, zullen menig parcours kunnen herkennen. Het zijn zeker geen exacte kopieën maar ze lijken in sommige instanties wel bijzonder veel op datgene op de N64 te zien was. En dat heb ik het natuurlijk over het type parcours. Grafisch is het spel namelijk een fikse stap voorwaarts gegaan. En dit zonder ook maar iets van zijn heerlijke snelheid te verliezen. Ook wanneer je een multiplay sessie houdt waarbij vier deelnemers tegelijkertijd over het beeld heen scheuren, heb je niet het idee dat het ook maar iets langzamer gaat. Wat dat betreft zouden een groot aantal ontwikkelaars eens moeten bellen met de makers van Mario Kart. Werkelijk een genot!
Iets andere besturing
Ook de bekende shortcuts zijn nog steeds aanwezig, maar je zult op sommige momenten iets beter moet nadenken om ze op de juiste manier te gebruiken. De besturing van de karts is herkenbaar. Echter, het sprongetje waarmee je de bocht in kon duiken is verwenen. De wagentjes zitten strak aan de weg geplakt en alleen bij schansen en andere obstakels komen ze los van de grond. Dit neemt niet weg dat de powerslide nog steeds aanwezig is. De bocht insturen met de R- of L-knop ingedrukt en je glijdt door de bocht, met opnieuw de mogelijkheid om een mini-turbo te verkrijgen. Deze levert echter wel minder voordeel op voor de speler dan voorheen. Kom je naast het parcours, dan verlies je veel meer snelheid dan in de N64-versie het geval was. Meer realistisch maar zo nu en dan o zo frustrerend! Beide veranderingen zorgen er voor dat ook de minder goede karter nu kans heeft om als eerste finish te passeren. De competitie is heviger en dat iets waar wij helemaal niet zo rouwig om zijn.
Klik voor meer shots…
MKDD biedt een bekend assortiment aan spelmodi, zoals Championship, Time Trial, Versus en Battle Mode, die bijna allemaal met meer spelers te doen zijn. De eerste twee zijn qua opzet identiek aan datgene je al eerder in de Mario Kart serie hebt gezien. De Battle Mode kent nu meer mogelijkheden. Naast het al bekende ballonnen pikken, zit er nu ook een variant in waarbij je elkaar bestookt met explosieve bomb-ombs en één waarbij het de bedoeling is dat je een Shine een minuut in je bezit houdt. De tracks waar dit zich op afspeelt zijn een stuk kleiner dan in de N64-versie. Hierdoor rij je niet meer oeverloos in de rondte op zoek naar je tegenstanders. En toch is deze modus het niet helemaal. Als je tenminste niet met zijn vieren speelt. Met minder spelers verliest deze modus namelijk wel erg snel zijn aantrekkingskracht. Jammer, want deze modus zou best heel aardig kunnen zijn, zelfs met minder spelers dan vier.
Conclusie
Mario Kart was koning in de mulitplay racerij en is dat nog steeds. Deze game is weer dusdanig verslavend in multiplay dat ze nog lange tijd in mijn Cube zal belanden. Heerlijke snelheid, overgoten met een strakke grafische saus en heerlijke gameplay maken dit tot een must have. Ook de single play doet het bijzonder goed, maar zal nadat je alle parcours als eerste hebt weten te bedwingen wat van zijn aantrekkingskracht verliezen. Is het dan alleen maar rozengeur en maneschijn? Helaas niet. De Battle Mode is een matige optie, die alleen echt leuk is als je met zijn vieren speelt
plaatkes:
http://www.gamez.nl/content/gallery.phtml?id=1222 (Grundo +2)14/11/2003 20:01 om 20:01 #124680zelf geschreven een +punt niet zelf geen +punt kies maar
15/11/2003 00:03 om 00:03 #124681Nice text, is niet zelf geschreven nee, maar goed, geluk deze keer 😈 15/11/2003 00:58 om 00:58 #124682+2 ook nog 15/11/2003 08:30 om 08:30 #124683Ik ga dat spel vet kopen, mario kart was altijd al leuk, en deze ziet er zo vet uit, en al die power-ups die er zijn! Man, ik kan niet wachten tot ik hem heb. 😈 15/11/2003 08:49 om 08:49 #124684Waarom maken ze dat niet voor de pc 😥 15/11/2003 08:55 om 08:55 #124685Tja, ze zijn gewoon stom, maar mario is wel iets typisch nintendo hè, dus dat zouden ze niet op de pc kunnen uitbrengen anders heb je geen reden meer om een nintendo te kopen. Zo ook met vechtspellen helaas. Tekken en dat soort spellen zijn heel goed op de pc te spelenm maar de ontwikkelaars zitten met voorgenoemd probleem, het neemt gewoon de verkoop van consoles weg, en misschien zijn ze gewoon te stom om er een markt in te zien. Ik zou persoonlijk niks hebben tegen bijv soul calibur op de pc. 15/11/2003 08:57 om 08:57 #124686Tekken enzo vind ik echt ZO nep, zo saai, zo lelijk. Ik houdt absoluut niet van spellen waar je een 1vs1 of 2vs2 gevecht moet proberen te winnen. 15/11/2003 09:00 om 09:00 #124687Zo lelijk!? Tekken, soul calibur en Dead or Alive zijn allemaal van die supermooie spellen! Heb je ooit die karakters gezien, en die bewegingen, ze komen op de pc vaak niet eens in de buurt van zo’n mooie karakters(behalve dan bij max payne 2) Maar jij bent dus gewoon duidelijk geen fan van beat’em ups. 15/11/2003 09:06 om 09:06 #124688Die achtergrond is niet moeilijk, js constant dezelfde achtergrond onderhand die een beetje animatie bevat. Dat spel zal echt veeeel makkelijker zijn om te maken dan bv een shooter, constant nieuwe beelden etc. Denk niet dat tekken ook succes zou worden op de pc. Ik hoef het tenminste nooit te hebben. 15/11/2003 09:10 om 09:10 #124689Zijn tegenwoordig toch volledig 3d-arena’s waarin van alles kapot kan, je kunt elkaar door ijs, muren en hekken etc heenslaan, dat zie je nog niet vaak op pc. 15/11/2003 09:15 om 09:15 #124690Ik houdt gewoon niet van het genre en de eenvoudigheid van het spel en de eentonigheid. Heb vroeger echt zoveel mario gedaan bij een neef van me op zijn SNES. Dat was zo kicken. - AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.