Home › Forums › Games discussies › jedi acedemy patch 1.01 + review
- Dit onderwerp bevat 5 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 21 jaren, 1 maand geleden door -SNPER-.
- AuteurBerichten
- 11/11/2003 20:33 om 20:33 #109658
hier de patch: http://www.gamershell.com/download_4112.shtml en hier een review:
A (not so) long time ago…
Ongeveer vier maanden om precies te zijn. Raven Software had blijkbaar nog energie over om op zulke korte termijn een derde game aan de Jedi Knight reeks toe te voegen (we gaan hopelijk niet de ‘Sims’ toer op). Zoals gezegd moet je in Jedi Academy met een nieuw personage van start gaan. Je hebt de keuze uit een Human mannetje of vrouwtje, een Zabrak of Twi’lek vrouwtje en een Rodian of Kel Dor mannetje. Pas de kledij van je held wat aan en ontwerp hem/haar een lichtsabel. Nu ja, ontwerpen is een groot woord; je kan uit negen verschillende heften en vijf verschillende lichtkleuren kiezen…
Het spel gaat van start met de gekende Star Wars aftiteling waar je leert dat jij, Jaden Korr van Coruscant, uitgenodigd bent om deel te nemen aan de Jedi opleiding aan de Academy. Één van de redenen waarom jij gekozen werd is omdat je zelf een lichtsabel hebt gemaakt zonder hulp van een echte Jedi (all it took was two mouseclicks!). Net als je de atmosfeer van Yavin 4 binnenvliegt op weg naar de Academy wordt je transport neergeschoten en moet je een noodlanding maken. Je lichtsabel komt al onmiddellijk van pas om je een weg te banen naar een nabijgelegen tempel om jezelf en je medestudenten in veiligheid te brengen.
…in a galaxy far, far away.
En daarmee zitten we midden in een nieuw complot van Light Side versus Dark Side of the Force. Terwijl onze chouchou Luke Skywalker de gebeurtenissen op Yavin onderzoekt mag jij met Kyle Katarn de elementaire Force-kunstjes wat opfrissen: Force Push, Force Pull, Force Speed en Force Sense passeren de revue. In de vorige aflevering van Jedi Knight moest je na de training dan de missies afwerken zoals het verhaal het hebben wilde. In dit spel mag je zelf beslissen in welke volgorde je de beschikbare missies afhandelt (rekening houdend met het verhaal). Er zijn vijf missies op verschillende locaties in het Star Wars Galaxy per hoofdstuk. De missies blinken uit in verscheidenheid: reddingsoperaties, spionageopdrachten, diplomatieke missies of wat dacht je van een ontmoeting met een heuse Rancor en Dune-like zandwormen of het saboteren van een trein die op hol geslagen is. Voor je aan een missie begint mag je een upgrade voor een bijkomede speciale Force Power kiezen. Er zijn Light (Heal, Absorb, Mind Trick en Protection) en Dark Force (Drain, Lightning, Grip en Rage) Powers en je keuzes zullen uiteindelijk bepalen aan welke zijde je je zal scharen. Elke Force Power kan drie upgrades krijgen waarna je hem meester bent.
Light·saber (n) (plural Light·sabers): Jedi accessory: a hollow baton containing a substance that glows in the dark, sometimes used by dancers at raves. Also used to slice enemies.
De beschrijving van het meest interessante wapen uit het spel klopt niet helemaal, maar dat zal onze Jedi worst wezen. Je lichtsabel (in ‘t Nederlands klinkt dat niet) is in Jedi Academy gebombardeerd tot het meest waardevolle bezit. Even overlopen wat je er zoal mee kan doen: tegenstanders fileren, laserschoten blokkeren of terugsturen, toegangen forceren, wegwerpen en vanop afstand besturen, ongelooflijk intense man-tegen-man gevechten beslechten of als sierverlichting gebruiken in een bar. Naast het uiterlijk van je lightsaber kan je ook nog de manier waarmee je ermee vecht bepalen. Zo kan je met één enkele lightsaber, met twee lightsabers of met een double-bladed lightsaber vechten. De twee laatste vereisen hun eigen techniek, terwijl je voor de enkele lightsaber nog kan kiezen uit een ‘Fast’-, ‘Medium’- of ‘Strong’-stijl. Dit heeft zo zijn invloed op de combo’s en special moves die je met de lightsaber kan uitvoeren. Met je lightsaber al salto’s makend of tegen muren lopend tegenstanders neermaaien heeft iets ‘Matrix’-achtigs en is zeer spectaculair.
Naast al dat lightsabergedoe zou een mens nog vergeten dat er ten tijde van de Jedi’s nog vele andere wapens beschikbaar waren. Zo zijn er natuurlijk de Stormtrooper Rifles, Rocket Launchers, Imperial Heavy Repeaters, granaten en dergelijke. Ik moet zeggen dat ik deze zelden gebruikt heb; de lightsaber is gewoon voor alles te gebruiken. Enkel voor het lange-afstand-neerleggen heb ik beroep gedaan op het arsenaal, wat volgens mij identiek gebleven is aan Jedi Knight II.
The way of the Jedi
De mogelijkheid om voertuigen en stationaire wapens te bedienen is ook overgewaaid uit het vorige game. Wat dacht je van een Taun-Taun of Speeder als transportmiddel? Terwijl je je op zo’n voertuig bevindt kan je nog steeds de lightsaber hanteren – wat opnieuw voor spectaculaire gevechten zorgt.
Naarmate je de gekozen missies succesvol uitvoert krijg je dus extra Force Powers, lightsaber gevechtsstijlen en stijg je in ‘rang’. Als Padawan zal je nog niet ver kunnen springen of echt zwaar kunnen uithalen met je zwaard, maar eenmaal je tot Jedi Knight gekroond wordt zijn de combo’s overheerlijk om te zien. Als Jedi Knight mag je dan zelfs een tweede lightsaber meenemen om ze samen te hanteren, of om een dubbelzijdige lightsaber te maken (zo een héle lange).
Lightsaber Duels
Jedi Academy voorziet naast de multiplayermodi uit Jedi Knight II (Free for All, Duel & Capture the Flag) ook twee nieuwe: Siege en Power Duel. In de Siege mode is het de bedoeling dat je met een team enkele doelen moet bereiken om te winnen en het andere team moet dit proberen te verhinderen. Leuk is dat je in je team verschillende spelersklassen kan voorzien. Zo zijn er Assault, Heavy Weapons, Demolition, Scout, Tech en Jedi experten. De doelen moeten binnen een tijdsgrens worden uitgevoerd en daarna worden de rollen omgekeerd. Het team van verdediging moet dan dezelfde doelen uitvoeren, maar moeten dit sneller doen om te winnen. De Power Duel mode is gelijkaardig aan de gewone Duel mode, met één kleine wijziging: het is hier twee tegen één. De speler die alleen vecht heeft een kleine bonus van health en Force Powers, zodat de tegenstanders goed moeten samenwerken om hem te vellen. In totaal zijn er 23 multiplayer arena’s om je skills te tonen.
De graphics en geluidjes van het spel zijn dezelfde als die van Jedi Knigth II, en dus nog steeds van een goed niveau. De lange laadtijden voor elke nieuwe missie zijn soms wat vervelend en de AI van je tegenstanders is niet zo indrukwekkend. Ook de Dark Jedi’s die je moet bekampen zijn niet van de snuggerste.
Gameplay 32/40
Graphics 16/20
Geluid 17/20
Fun Factor 16/20
8,1
Meer van hetzelfde, al liggen de accenten ditmaal op andere aspecten van het spel. De sfeer, de graphics en wapens zijn hetzelfde gebleven, al is de lightsaber opgewaardeerd. De afwisselende singleplayer campagne, aangevuld met de ruime multiplayer mogelijkheden doen het spel toch boven de middelmaat van FPS uitstijgen.
star wars hmm… nooit echt mijn favoriet geweest behalve de films dan…
nou mzzl
(Grundo +2)11/11/2003 20:35 om 20:35 #124043we zouden toch de bron erbij zetten? ik neem aan dat het gecopypaste is of jij typt wel heel snel
11/11/2003 20:36 om 20:36 #124044Jedi is wel vet beetje met die kutlazerzwaardjes vechten…maar ik vind t onderhand wel eentonig aan t worden bij de starwarsgamez …hele tijd dezelfde kuttegenstanderz die kei makkelijk kapot gaan 11/11/2003 20:41 om 20:41 #124045bron is: http://games.telenet.be/indexclassic.html trouwens ik schrijf er zelf wel altijd wat bij11/11/2003 20:47 om 20:47 #124046jah dat zie ik, goed hoor maar ik ben een beetje aan het mierenneuken, he boeit mij niet, van mij hoeft die bron er niet bij
11/11/2003 20:48 om 20:48 #124047neuk ze 😈 - AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.