Is keuzevrijheid in game wel goed?

Home Forums Games discussies Is keuzevrijheid in game wel goed?

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #120323
    ubiyubiy
    Deelnemer
    10

    Onder de grootste voordelen van populaire games als Skyrim, Fallout, Mass Effect en Borderlands wordt vaak de keuzevrijheid genoemd. Of eigenlijk gewoon de vrijheid in alles. Zelf weten waar je heen gaat, zelf weten welke quest je gaat volgen, een enorme keuze in wapens, de vrijheid om een gesprek op 30 verschillende manieren te beïnvloeden. Kortom, heel erg veel vrijheid. Is deze vrijheid in games eigenlijk wel goed of zit er meer achter dan dat?

    Om het overzicht te bewaren, kan je de rest vinden door op de volgende link te klikken:

    http://ubiy.wordpress.com/2012/04/10/is-keuzevrijheid-in-games-wel-goed

    Wat vinden jullie?

    #554945
    imported_Z@3 RedrumZ@3 Redrum.
    Deelnemer
    15

    Dat soort games vind ik juist het vetst. Borderlands en Fallout zijn lichtelijk verslavend juist door die keuzevrijheid. Dus of het belangrijk is? Ja, zeer belangrijk zelfs.

    #554946
    StrummerStrummer
    Deelnemer
    83

    Wat Z@3 zegt kan ik me ook wel in vinden

    #554947
    ubiyubiy
    Deelnemer
    10

    Ik hou zelf ook heel erg van de games hoor, begrijp me niet verkeerd.Toch draven ze nogal veel door in nutteloze keuzes.

    #554948
    Ice-TIce-T
    Deelnemer
    61

    Ik vind het niet altijd leuk, bijvoorbeeld in fallout en skyrim vind ik de keuzes gewoon teveel en ook gewoon te groot, ik vind ze niet echt goed verhaal achter zitten en doordat ze dan ook nog zoveel keuzes bieden ook kwa quests vind ik de snelheid uit het spel halen. Teveel nutteloze side quests waaruit je kan kiezen doet af van het verhaal waardoor ik nooit fallout 3 en skyrim heb kunnen doorspelen.

    Borderlands daarintegen vind ik wel meevallen doordat je veel meer actie hebt waardoor de snelheid erin blijft. En het groot aantal wapens valt ook wel mee, het zijn maar kleine veranderingen. ik vind het gewoon jammer dat developers een grote game willen maken en dan moet je wel die game vullen met nutteloze quests. En vooral bethesda doet daar veel aan.

    Als je kijkt naar mass effect vind ik niet dat je veel keuzes hebt, aantal wapens zijn beperkt maar hoe je antwoord zijn wel veel keuzes, maar dat haalt niet de snelheid uit het spel en dat vind ik altijd het belangrijkste, het spel moet snel doorgaan, er mag geen dood moment bestaan.

    #554949
    imported_Z@3 RedrumZ@3 Redrum.
    Deelnemer
    15

    Borderlands heeft geen verhaallijn en de missies zijn erg recht-toe-recht-aan. De hele tijd hetzelfde: Ga daarheen, mol iedereen, pak eventueel wat op, klaar. Dan vind ik Fallout 3 toch kwalitatief wel 10x beter en spannender. Maar goed, het is inderdaad wel wat eenvoudiger qua opzet.

    #554950
    Ice-TIce-T
    Deelnemer
    61

    Het is ook maar net waar je aan toe bent, eerst vond ik games als oblivion en final fantasy echt supervet, maar tegenwoordig ben ik meer van de wat snellere, kortere spellen. Minder verhaal en meer actie. Daarom vind ik het ook fijn dat franchises als final fantasy meegaan met de tijd, wat meer lineair en actiegericht. En ik vind het gewoon jammer dat bethesda niks nieuws doet, ze doen nu al 5 jaar lang de opzet van oblivion gebruiken, maar nu noemen ze het skyrim en paar jaar terug fallout. Het zijn steeds dezelfde spellen en daarom trek ik die grote wereld niet meer.

    #554951
    SandmanNLDSandmanNLD
    Deelnemer
    10

    Z@3 Redrum wrote:

    Borderlands heeft geen verhaallijn en de missies zijn erg recht-toe-recht-aan. De hele tijd hetzelfde: Ga daarheen, mol iedereen, pak eventueel wat op, klaar. Dan vind ik Fallout 3 toch kwalitatief wel 10x beter en spannender. Maar goed, het is inderdaad wel wat eenvoudiger qua opzet.

    Exact. :D Ik hou wel van wat vrijheid in games. Niet het on-rails gevoel, zelf een beetje naast de main quest ook aftakkingen bewandelen. En dit soort games kunnen je “verpesten” voor volgende games. Zou liep ik tegen Dishonored van Bethesda aan waar je geen items kon sellen. Alles wat je oppakt word meteen omgezet in geld, leuk, maar ik mis het gevoel van sellen in een store.

    Nadeel van aftakkingen is ook weer dat je het overzicht in een game als Fallout bijvoorbeeld verliest. 😯

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

Naar boven