Halo wars!

Home Forums Games discussies Halo wars!

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Berichten
  • #119204
    daromalofudaromalofu
    Deelnemer
    10

    eindelijk een RTS die perfect op de console werkt en toch hetzelfde is als al die andere (muv endwar).

    Zal deze halo game hetzelfde bereiken als de eerste halo game namelijk een ‘PC genre’ naar de console brengen?

    hier een beetje info over die game:

    Alweer een Real Time Strategy game op de console. We weten nu toch wel dat het alleen werkt op een pc. Waarom zou Halo Wars ineens wel goed werken?

    EndWar bewijst dat een RTS wel bestuurbaar is op de console, maar daarvoor moet de hele manier van besturen veranderd worden. En dat gebeurt niet op de conventionele manier. EndWar stapt van de controller weg en legt de controle neer bij je stem. Microsoft is er nog van overtuigd dat het gewoon moet kunnen met de controller en wil dit bewijzen met Halo Wars.

    Maar hoe manage je dan al je gebouwen, je units en alle opties die deze met zich meebrengen? Zoveel opties zijn gewoonweg niet makkelijk te beheren zonder hotkeys op je toetsenbord of de snelle bewegingen van een muis. Simpel! Geef de speler gewoon niet zoveel keuzes.

    Beperkte keuzes

    Zo heb je in Halo Wars maximaal acht keuzes tegelijk. Dit komt doordat je het cirkelvormige menu bestuurt met je analoge stick. En zo’n stick is makkelijk in acht richtingen te drukken, worden het er meer, dan wordt het al snel te fijn en worden er verkeerde keuzes gemaakt. En dat haalt de snelheid helemaal uit de game.

    En als je iets niet wilt, dan is het dat het tempo van de game verstoord wordt. En om dat te voorkomen hoef je ook niet de cursor over het hele beeld te slepen om wat units te kiezen. Je kunt alle units op je scherm met een druk op de knop selecteren. Daarna kun je deze nog individueel aansturen doordat je onderin je scherm een balk heb met daarin alle geselecteerde units. Je kunt hier doorheen scrollen met de rechter trigger. Heel makkelijk.

    En natuurlijk kun je in één keer overschakelen naar een unit die aangevallen wordt ergens op de map waar jij op dat moment niet bezig bent. Je hoeft dus niet de hele map over te scrollen om een gevecht mee te maken. Daarnaast worden alle eenheden automatisch onderverdeeld in legers. Dit werkt op een vrij aparte manier. Alle units die tegelijk op je scherm passen zijn namelijk een leger.

    Heb je dus 50 units in een scherm staan omdat je lekker aan het aanvallen bent, dan geldt dat dus als een leger. Maar ben je bezig met het verkennen van een gebied met maar één unit. Dan houdt dat dus in dat die ene unit, die alleen op het scherm staat, ook geldt als een leger. Maar voor degene die zelf zijn leger wil samenstellen is het mogelijk om specifieke units te selecteren met de speciale selection tool.

    Dramatisch managen

    Dan heb je nog het dramatische managen van je basis. Waar plaats je gebouwen en waar haal je de grondstoffen vandaan om rijk te worden. Dat is in een keer opgelost in Halo Wars. Je hebt namelijk één enkele basis die, afhankelijk van zijn level, een aantal slots heeft waarin je hem kunt uitbreiden met baracks, refineries, armories en je kent de rest wel. Hierdoor is altijd alles binnen handbereik en is alles goed te overzien. En je hebt ook maar één soort grondstof waardoor je bijvoorbeeld niet een powerplant hoeft te maken voor de electriciteit en een refinery hoeft neer te zetten voor de benodigde dollars.

    Het mag dus duidelijk zijn dat ze bij Microsoft het hele RTS concept opnieuw hebben bekeken en dit hebben vertaald naar een speelbare versie voor de console. Maar goed, speelbaar of niet, een game moet wel iets meer bieden dan alleen speelbaarheid. En bij Halo Wars komt dat natuurlijk in de vorm van het Halo universum. Maar Halo draait min of meer om die ene Master Chief. En dat werkt dan weer niet in een RTS waarin je met meerdere eenheden wilt vechten.

    Een soort prequel

    Daarom hebben ze het Halo verhaal genomen en er een soort prequel op verzonnen. Halo Wars speelt zich namelijk af voor het oorspronkelijke verhaal. Hierdoor is de Master Chief er nog niet en zijn er dus nog meerdere Spartans. Je kunt er meerdere trainen en inzetten op het slagveld. En als een Spartan in Halo 1, 2 en 3 al zoveel verschil maakte, moet je nagaan wat drie Spartans dan tegelijk kunnen doen.

    Het beheren van je personage en items is sowieso een must, aangezien je steeds sterkere tegenstanders tegen zal komen. Daarbij heb je niet bepaald veel aan je medestanders, die met een beetje geluk nog wat tegenstanders onder vuur nemen, terwijl jij ze naar het hiernamaals mept of schiet. Veel hoef je echter niet van ze te verwachten.

    In de previewcode bleek de kunstmatige intelligentie van de medestanders namelijk niet helemaal in orde. Toen ik bijvoorbeeld een zware tegenstander moest uitschakelen en het niet echt lekker leek te gaan, bleken mijn teamgenoten simpelweg niet verder te zijn gelopen. Even teruglopen bleek tijdelijk te werken, maar ook daarna bleven ze stokstijf staan. Ik veronderstel dat de ontwikkelaar dit nog zal verbeteren voor de uiteindelijke versie.

    En een Spartan is ook niet zomaar een unit. Hij is, naast gewoonweg heel sterkt, ook in staat om voertuigen over te nemen. Hierbij maakt hij geen onderscheid tussen vijandelijke of vriendelijk voertuigen. Heb je bijvoorbeeld een Scorpion Tank gemaakt, dan kun je ervoor kiezen om er een Spartan in te doen. Hierdoor wordt de Scorpion Tank een stuk sterker. Maar neemt hij een tank van de Covenant over, dan heb je er een tank bij die ook nog eens sterker is dan de tanks die de Covenant zelf in gebruik hebben.

    Dat doet hij niet zomaar, dit is zijn special ability. En zo heeft elke unit zijn special ability. Warthogs kunnen bijvoorbeeld ingezet worden om vijanden te rammen en gewone marines kunnen ingezet worden om granaten te werpen. Dit geeft de game weer net iets meer diepgang.

    Al met al was de korte hands-on sessie lang genoeg om in te zien dat een RTS prima te spelen kan zijn op een console. Er moet wel wat ingeleverd worden. Zo is Halo Wars zeker niet zo uitgebreid als een gemiddelde RTS die je op een pc vindt, maar voor mij was dat zeker geen probleem. Ik speel uiteindelijk met een klein aantal units die compleet ge-upgrade zijn. Halo Wars geeft mij die mogelijkheid en laat me het daarbij ook nog eens op mijn grote TV doen in plaats van op een klein pc schermpje.

    [img]http://bestgamewallpapers.com/files/halo-wars/halo-wars.jpg[/img]

    dit artikel is gewoon een copy-past actie! (dus ik heb het niet zelf geschreven)

    bron: gamez.nl

    #542519
    imported_Z@3 RedrumZ@3 Redrum.
    Deelnemer
    15

    Blijf er bij dat een RTS niet voor de console geschikt is. Ga eens RA3 spelen op de PC en daarna op de console, of andersom, ik wed dat je minstens 5x sneller handelingen uit kunt voeren en ook nog op een veel makkelijkere manier. In ieder geval is Halo Wars niet echt vergelijkbaar met Red Alert 3 waarschijnlijk. Ben benieuwd of hij gaat slagen.

    #542520
    daromalofudaromalofu
    Deelnemer
    10

    je kunt ze vergelijken op de controls na.

    halo wars is enkel en alleen ontwikkelt voor de console, maar ensembles studios heeft echt alles gedaan om het zo te laten werken op de console dat je het net zo leuk vind als de RTS games op de PC ;)

    en het is hun gelukt dat is dan mijn mening :)

    #542521
    zombieaterzombieater
    Deelnemer
    10

    Halo Wars is (tot nu toe) eigenlijk de enige goede exclusive voor de Xbox360…

    Dus hoop maar dat ze er iets goeds van maken…

    En idd Z@3, RTS is véél beter bestuurbaar op de pc, daarom hoop ik ook dat Halo Wars nog naarde pc komt…

    #542523
    cyclopscyclops
    Deelnemer
    10

    zombieater wrote:

    Halo Wars is (tot nu toe) eigenlijk de enige goede exclusive voor de Xbox360…

    Dus hoop maar dat ze er iets goeds van maken…

    En idd Z@3, RTS is véél beter bestuurbaar op de pc, daarom hoop ik ook dat Halo Wars nog naarde pc komt…

    Ga jij eens je mond wassen man. Ik als totaal niet liefhebber van microsoft. Weet zelfs dat ze zeker wel betere Exclusive’s hebben.

    Titels als een Halo is echt heel vet. Een game die ik op de PC echt heel veel heb gespeeld. Of een Gears of War. Man wat wil ik die graag op de PS3 spelen. Of een DOA, wie weet dat doa 5 op de PS3 ooit nog eens komt maar daar heb ik nu niet veel aan. Ninja Gaiden, die game is zo gruwelijk. Een dead rising (al hoewel ik wel wil geloven dat er een aankondiging binnen kort komt voor deel 2 en deel 1 voor de ps3). En ik kan zo nog wel even door gaan. Halo wars is goed. Maar het is niet echt een titel van wow dit is de beste exclusive die op de 360 te vinden is.

    #542524
    daromalofudaromalofu
    Deelnemer
    10

    zombieater wrote:

    Halo Wars is (tot nu toe) eigenlijk de enige goede exclusive voor de Xbox360…

    Dus hoop maar dat ze er iets goeds van maken…

    En idd Z@3, RTS is véél beter bestuurbaar op de pc, daarom hoop ik ook dat Halo Wars nog naarde pc komt…

    als jij nou een mening zou zeggen had je geluijk gehad maar je praat alsof het feiten zijn. GeoW 2, fable 2, forza 2, halo 3, lost odyssey en dead rising zijn games die alleen op de xbox 360 zijn en zeker niet de minste games zijn. (en er zijn nog meer)

    COD 2, GeoW 1, mass effect, quake 4 en shadowrun zijn alleen op de X360 en de PC en zeker niet de minste games.

    Maar halo wars is apart van andere RTS het voelt gewoon net zo goed op de xbox als op de PC (als er een PC versie zou komen).

    #542525
    zombieaterzombieater
    Deelnemer
    10

    cyclops wrote:

    Ga jij eens je mond wassen man. Ik als totaal niet liefhebber van microsoft. Weet zelfs dat ze zeker wel betere Exclusive’s hebben.

    Titels als een Halo is echt heel vet. Een game die ik op de PC echt heel veel heb gespeeld. Of een Gears of War. Man wat wil ik die graag op de PS3 spelen. Of een DOA, wie weet dat doa 5 op de PS3 ooit nog eens komt maar daar heb ik nu niet veel aan. Ninja Gaiden, die game is zo gruwelijk. Een dead rising (al hoewel ik wel wil geloven dat er een aankondiging binnen kort komt voor deel 2 en deel 1 voor de ps3). En ik kan zo nog wel even door gaan. Halo wars is goed. Maar het is niet echt een titel van wow dit is de beste exclusive die op de 360 te vinden is.

    Oow srry, khad het over enige exclusive van 2009, samen met Halo: ODST

    ( beetje onduidelijk was het ook wel, kzal volgende keer beter te omschrijven wat ik bedoel :p)

    #542527
    daromalofudaromalofu
    Deelnemer
    10

    ach foutje kan altijd gebeuren xD

    #542528
    zombieaterzombieater
    Deelnemer
    10

    Jah idd, is menselijk :p Ma wel leuke reacties van jullie :p

    #542529
    daromalofudaromalofu
    Deelnemer
    10

    nog maar 5 dagen :D :mrgreen:

    #542530
    imported_Z@3 RedrumZ@3 Redrum.
    Deelnemer
    15

    Ben benieuwd hoe deze game speelt, heb er nog weinig van gezien ingame.

    #542532
    cyclopscyclops
    Deelnemer
    10

    Z@3 Redrum wrote:

    Ben benieuwd hoe deze game speelt, heb er nog weinig van gezien ingame.

    youtube staat er vol mee

    #542533
    BlackLeg RBlackLeg R
    Deelnemer
    10

    vind het een goede game maar speel hem vrij weinig ben van plan om hem meer te gaan spelen

    #542534
    ll3echelonll3echelon
    Deelnemer
    10

    Ik ben niet zon fan van halo

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

Naar boven