8 versies van Windows Vista

Home Forums Games discussies 8 versies van Windows Vista

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
  • Auteur
    imported_Z@3 RedrumZ@3 Redrum.
    Deelnemer
    15

AMSTERDAM – Microsoft wil acht verschillende versies van Windows Vista uitbrengen, zodat consumenten kunnen kiezen. Windows Starter 2007 wordt de goedkoopste versie, gevolgd door Windows Vista Home Basic, Vista Home Premium, Vista Business, Vista Enterprise en Vista Ultimate. De softwaregigant komt waarschijnlijk op 1 december met de opvolger van Windows XP.

Microsoft komt ook met twee versies voor de Europese Unie: Vista Home Basic N en Vista Business N. Deze versies zullen geleverd worden zonder Media Speler, om tegemoet te komen aan de eisen van de Europese Commissie om concurrentievervalsing te voorkomen.

Microsoft geeft nog weinig informatie prijs over de specifieke verschillen tussen de verschillende versies.

Volgens mij was dit al langer bekend maar voor de duidelijkheid is het vandaag dan bekend gemaakt op nu.nl. Net of we met XP al niet keuze genoeg hadden (XP home, pro, mediacenter…)

SphinxxSphinxx
    Deelnemer
    15

Inderdaad, ik denk dat de consument door de bomen het bos niet meer ziet. Ik denk vooral dat het verschil hem zal leggen in de systeemeisen, hoe hoger de versie hoe zwaarder je PC moet zijn. Ik wacht eerst wel een maandje als hij uit is en lees dan gewoon een aantal reviews en test die er zeker gaan komen zodat ik weet welke ik het beste kan nemen. En dan nog weet ik niet voor hoelang, als PS/3Dsmax etc niet geheel compactible zijn dan gewoon weer terug naar XP.

Btw, 8 Versie’s van XP? Vista bedoel je zeker :P

StefkeuhStefkeuh
    Deelnemer
    10

nja ik ga altijd voor de uitgebreidste…wordt vast een tijdje sparen…

DemoniCEVLDemoniCEVL
    Deelnemer
    15

Sphinxx wrote:

Inderdaad, ik denk dat de consument door de bomen het bos niet meer ziet. Ik denk vooral dat het verschil hem zal leggen in de systeemeisen, hoe hoger de versie hoe zwaarder je PC moet zijn. Ik wacht eerst wel een maandje als hij uit is en lees dan gewoon een aantal reviews en test die er zeker gaan komen zodat ik weet welke ik het beste kan nemen. En dan nog weet ik niet voor hoelang, als PS/3Dsmax etc niet geheel compactible zijn dan gewoon weer terug naar XP.

Btw, 8 Versie’s van XP? Vista bedoel je zeker :P

zeker niet het voornaamste verschil in de systeemeisen. Je kunt het gewoon zien als verschillen zoals je nu bijv hebt tussen home en pro. Minder configuratie opties, bijv alleen simple file sharing onder home, terwijl je onder pro echte shares kunt maken. Daarnaast heb je natuurlijk gewoon de server versie zoals je nu bijv windows 2003 hebt. Niet zwaarder dan de normale maar meer ingebouwde opties voor servers. Dan heb je nog de 2 versies van vista zonder media speler, enigste verschil daarin, daar zal ie ook echt niet zwaarder van worden.

BuZ_NLBuZ_NL
    Deelnemer
    10

Stefkeuh wrote:

sparen?

downloaden 😈

StefkeuhStefkeuh
    Deelnemer
    10

BuZ_NL wrote:

sparen?

downloaden 😈

nja ik bedoel dan in download space, ik schat dat de vista op 2 dvd’s komt. Worden 2 dvd’s aan de kant houden en een kleine 5 gigabyte downlaod space. Nja met 50 gig in een maand kan dat er nog wel bij zeker?

(heb een datalimiet ben belg ;))

SphinxxSphinxx
    Deelnemer
    15

Hahah nou liever 5GB van m’n DL limiet dan 500+ euries over de toonbank.

Denny DGaidenDenny DGaiden
    Deelnemer
    10

Stefkeuh wrote:

Gewoon Vista Ultimate en dan zitten we wel goed :P

BarthezZBarthezZ
    Deelnemer
    15

vista 2 dvd’s?

uhmm, van een 800 MB cd, naar 2x 4.5 GB dvd’s? zware achteruitgang dan

kdenk gewoon 1 dvdtje ;o

DukeDuke
    Deelnemer
    15

Hmz, 8 versies echt overdreven.. typisch weer MS.

Ik ben overigens wel benieuwd of Microsoft verder gaat met hun huidige activatie systeem,

of dat er een nieuw systeem komt.

Vista komt waarschijnlijk gewoon op éen DVD denk ik, aangezien de huidige beta’s ook een DVD zijn.

Denny DGaidenDenny DGaiden
    Deelnemer
    10

Hoeveel linux distrubuties zijn er wel niet? Hoor ik ook niemand om klagen :P

BarthezZBarthezZ
    Deelnemer
    15

Denny / DGaiden wrote:

Hoeveel linux distrubuties zijn er wel niet? Hoor ik ook niemand om klagen :P

hoeveel “bedrijven” hebben 8 verschillende versie’s van hun linux distro, op hetzelfde platform etc?

geen 1 :)

en btw, linux is heel anders, met genoeg kennis kan je zelf wel een distro’tje uitdraaien,

en de insteek van linux is ook heel anders, bijvoorbeeld, op jou distro krijg je *een mediaplayer* meegeleverd,

jij vindt die mediaplayer niet leuk? uninstall,

op bijvoorbeeld windows gaat dat niet, en er zijn 2 hele releases voor “de N-versie’s”

je kan het niet vergelijken tbh

Necrocide07Necrocide07
    Deelnemer
    10

Download altijd de beste natuurlijk

imported_Z@3 RedrumZ@3 Redrum.
    Deelnemer
    15

@Bart, Mediaplayer, MSN en al die geïntegreerde applicaties die je niet nodig denkt te hebben gaan er bij de introductie van Vista toch zeker uit. Software als Hyper Terminal etc heb je toch wel zeker nodig, tenminste, een beetje knutselaar/netwerkbeheerder zeker wel. Ik ben benieuwd of er ook een server edition zal gaan verschijnen van Windows Vista. Ik vind dat ze die active directory software wel eens wat overzichtelijker mogen gaan maken aangezien het al vaak een chaos wordt in Windows 2003 wat dat betreft, en Windows is op dit moment vrijwel het enige OS dat echt goed om kan gaan met active directory services. Ok dan… Novell ook een beetje :p

BarthezZBarthezZ
    Deelnemer
    15

@ Z@3 gaat er niet uit hoor, gewoon zelfde manier geintegreerd als het nu is, oftewel bijna onmogelijk te verwijderen, zelfde als met iexplorer etc

en er komt een server versie van vista :O misch onder andere naam,

maar windows server 2003 is ook xp onder een andere naam ;o

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

Naar boven