2 routers in 1 netwerk?

Home Forums Games discussies 2 routers in 1 netwerk?

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #118688
    BlackD3M0nBlackD3M0n
    Deelnemer
    10

    Ik heb een probleem: ik heb 4 computers en een 360, maar maar 1 router met 4 poorten. Dus heb ik nog een router gekocht, volgens de verkoper (bij de dixons) zou het gewoon moeten werken.

    Maar nu het probleem: nadat ik alles had aangesloten konden computers op de verschillende routers elkaar niet bereiken. Dus computer op router 1 kon geen verbinding maken met computer op router 2. Maar alle computers konden wel gewoon verbinding maken met het Internet.

    Ik heb zelf al even gezocht, maar het enige waar ik op kom is het IP adres,

    mijn ouder router, vooraan in het netwerk, geeft IP’s van 192.168.2.10x, de nieuwe geeft 192.168.0.10x , ik heb al geprobreerd de router van 192.168.0.1 naar 192.168.2.2 te veranderen, maar dan valt overal de verbinding weg en moet ik de router resetten.

    Weet iemand hoe ik dit op kan lossen?

    Alvast bedankt^^

    #523338
    imported_Z@3 RedrumZ@3 Redrum.
    Deelnemer
    15

    Router 1 IP 192.168.0.1 geven, router 2 IP 192.168.0.10 (bv). Verder alle apparatuur op draad gewoon een statisch IP geven (tenminste, zou niet moeten hoeven, maar is altijd handiger vind ik zelf) en de DHCP van router 2 uitzetten. Zo heb ik m’n netwerk, heb er ook 2 routers inzitten. Dat zou moeten werken.

    #523339
    BarthezZBarthezZ
    Deelnemer
    15

    Ik zou zsm terug gaan naar de dixons en om een switch vragen ipv een router, ej gebruikt toch alleen de switch functie’s van je 2e router.

    #523340
    BlackD3M0nBlackD3M0n
    Deelnemer
    10

    @ Z@3, ik heb al geprobeerd router 2 hetzelfde te geven als nr 1, maar een IP buiten de DHCP range van nr1, maar werd het configuratiescherm van 2 wit en viel de verbindeing helemaal weg bij de pc op nr2. Iedere keer moest ik die weer resetten.

    @Bart bij de dixons hadden ze geen switches, hier kun je nergens aan die dingen komen, ik heb me al rot gezocht, nergens een 8-poort (want dat wordt het dan)

    #523341
    imported_Z@3 RedrumZ@3 Redrum.
    Deelnemer
    15

    Je moet hem ook niet een range er buiten geven of hetzelfde geven. Je moet gewoon doen alsof het ook een PC is en ‘n willekeurig IP geven. De DHCP vervolgens uitzetten van die router en dan de PC statisch een IP geven met DNS.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

Naar boven