Hideaki Itsuno, bekend als director van Dragon’s Dogma en Devil May Cry, heeft zijn afscheid aangekondigd bij Capcom. Hij werkte maarliefst dertig jaren bij het concern. Vanaf september zal hij een nieuwe game in een nieuwe omgeving gaan ontwikkelen, bij een andere studio dus. Details hierover zijn er nog niet.
Hideaki Itsuno is een bekende Japanse videogamedesigner en regisseur, vooral bekend om zijn werk bij Capcom, waar hij heeft bijgedragen aan enkele van de meest succesvolle franchises van het bedrijf. Hij staat voornamelijk bekend als de regisseur van de Devil May Cry-serie en de maker van de Dragon’s Dogma-franchise. Itsuno heeft een carrière opgebouwd waarin hij zowel zijn technische vaardigheden als zijn passie voor vecht- en actiegames combineert.
Beginjaren en vechtgames: Itsuno begon zijn carrière bij Capcom in de jaren ’90 en werkte aan verscheidene vechtgames, waaronder Power Stone, Street Fighter Alpha, en de Rival Schools-serie. Zijn vroege werk in deze vechtgames heeft hem geholpen om een sterke reputatie op te bouwen in de industrie, vooral vanwege zijn talent voor het ontwikkelen van complexe en soepele vechtsystemen. Devil May Cry-serie: Itsuno’s grootste doorbraak kwam toen hij regisseur werd van Devil May Cry 2 (2003), een van Capcom’s meest iconische hack-and-slash series. Hoewel dat deel gemengde reacties kreeg, zette Itsuno door en leidde hij de ontwikkeling van Devil May Cry 3 en Devil May Cry 4, die beide werden geprezen om hun verfijnde gameplay, intense actie en stijlvolle gevechten. Hij keerde terug om Devil May Cry 5 (2019) te regisseren, wat wereldwijd een groot succes werd en veel lof ontving.
Devil May Cry 5 was ook weer een geweldige deel waar ik van tijd tot tijd nog steeds mee in de weer ga.Wist niet dat hij bij zo veel delen een belangrijke rol gespeeld heeft in de ontwikkeling.Als hij weer met zo een super snelle actie game komt dan zal ik hem ook zeker spelen.