Hotel Dusk: Room 215

thumbnail

Mysterieus

Hotel Dusk: Room 215 is een mysterieus en diepgravend avonturenspel dat de speler als een detective door de gangen en kamers van een oud hotel laat zwerven, op zoek naar aanwijzingen om de verborgen geheimen van Hotel Dusk te openbaren. Het spel is van de makers van het avonturenspel ‘Another Code: Two Memories’ en zal exclusief voor de Nintendo DS worden uitgebracht. De Europese lancering van Hotel Dusk: Room 215 zal plaatsvinden op 13 april 2007.

Hotel Dusk levert alle sfeer en opwinding van een goede detectiveroman. Door de inventieve opbouw van het spel blijft het verhaal aangrijpen en intrigeren, en zal je de Nintendo DS niet weg kunnen leggen voordat je weet wat er verder gaat gebeuren, net als bij een goed boek. De overeenkomsten met een roman komen ook tot uitdrukking in de manier waarop de Nintendo DS bij het spelen van dit spel moet worden vastgehouden, namelijk verticaal opengevouwen, zoals een boek. Hierbij kan het touchscreen worden gebruikt (met een optie voor linkshandig of rechtshandig) om hoofdpersonage Kyle door de mysterieuze omgevingen te loodsen.

De speler neemt de rol aan van Kyle Hyde, een voormalige politieagent uit New York. Na zijn betrokkenheid bij de verdwijning van zijn goede vriend Bradley ontvlucht Kyle de stad om als verkoper voor de Red Crown Company in Californië te gaan werken. Op een nacht in december 1979 brengt Kyle zijn wagen tot stilstand voor een mysterieus oud hotel, midden in de woestijn. Al snel zal Kyle erachter komen dat hier veel dingen niet helemaal in de haak zijn. Aan de speler de taak om de aanwijzingen te combineren en te ontdekken op welke manieren het verleden van Kyle is verbonden met dat van de andere gasten in Hotel Dusk. Zoals Louis DeNonno, een voormalige zakkenroller uit New York, wiens beste vriend werd vermoord door een man die alleen bekend staat als ‘J’. En Mila, een mysterieus jong meisje met dezelfde armband die de beste vriend van Kyle droeg toen hij drie jaar eerder zo plotseling verdween.

Dankzij de twee schermen van de Nintendo DS kunnen spelers de volledige 3D-omgevingen op het linker scherm bekijken, terwijl ze het rechter scherm (het touchscreen) gebruiken om Kyle te verplaatsen over een plattegrond van de omgeving. Als de speler iets nader wil bekijken, kan hij het spelaanzicht veranderen, zodat het gekozen object op het touchscreen verschijnt. Deze unieke spelopzet biedt spelers een groot gevoel van vrijheid in het spel, waarin ze alle hoeken en gaten van elke kamer kunnen onderzoeken.

Another Code

Om de verhaallijn verder te helpen moeten regelmatig puzzels worden opgelost, waarbij alle speciale functies van de Nintendo DS op slimme manieren gebruikt moeten worden. Aan het eind van elk hoofdstuk vat Kyle de belangrijkste aanwijzingen en plotelementen samen door middel van een miniquiz. Spelers kunnen met de stylus ook aantekeningen maken in Kyle’s notitieblok, net zoals een echte detective dat doet! Deze elementen helpen allemaal om het spel aanzienlijk meer volume en diepgang te geven dan de voorloper ‘Another Code’.

Het spel begint luchtig, maar al snel loopt de spanning behoorlijk op, resulterend in situaties die rijk zijn aan spanning en mysterie. De optie om het Nintendo DS Rumble Pak te gebruiken draagt hier ook aan bij, door op belangrijke en soms onverwachte momenten in het spel te gaan trillen waardoor de speler nog meer wordt betrokken bij het breinbrekende avontuur.

Hotel Dusk: Room 215 zal ervoor zorgen dat elke speler constant op het puntje van zijn stoel zit. Het spel wordt in Europa exclusief voor de Nintendo DS gelanceerd op 13 april 2007. De verwachte verkoopprijs is ongeveer €45.


  • Jeroen Janssen/Nintendo / Adventure / 08-03-2007 / Nintendo / Cing

    0 0 stemmen
    Artikelbeoordeling
    Abonneer
    Abonneren op
    guest
    Vul je email-adres in. Dit veld is niet verplicht voor het plaatsen van een reactie.
    Vul hier een naam of nickname naar keuze in. Hiermee kun je zonder registratie reageren op Evilgamerz.

    0 Reacties
    oudste
    nieuwste meest gestemd
    Inline feedback
    Bekijk alle reacties

    Naar boven
    0
    Klik hier om anoniem of als lid te reagerenx