Na drie succesvolle delen is het tijd dat Devil May Cry op de next-gen komt. En dat komt hij ook, en wel naar de Playstation 3. Vandaag zijn de nodige gameplay elementen verschenen.
Director Hideaki Itsuno gaf in zijn blog enkele van deze elementen weg, hieronder staan ze allemaal voor jullie op een rijtje.
– Hideaki Itsuno gaf aan dat ze bij dit deel meer uitgaan van het zogeheten freestyle air-combat systeem.
– Dat je zal kunnen upgraden in een lineair systeem. Ook kun je verschillende aanvallen toewijzen aan bepaalde knoppen. Je kunt de aanvallen dus geheel customizen, waardoor de game nog fijner zal moeten spelen.
– Devil May Cry 4 zal weer een moeilijk deel worden. Het zal echter niet zo moeilijk worden als het eerste deel, maar wel moeilijker dan het 3de deel.
– Het vierde deel bevat meer cutscrenes, meer verhaalelementen, meer combat sequenses en meer omgevingen. Ook is een een uitgebreidere sounttrack en meer gameplay elementen dan in alle voorgaande delen bij elkaar. Zoals Itsuno zei “In that regard, DMC4 will be a powered up DMC 3.”
– Hoewel alle ontwikkelingen goed gaan moet er nog veel gebeuren. Een releas datum wil hij dan ook nog niet geven.
– DMC4 zal er minimaal zo goed uitzien als toen we het op de Tokyo Game Show voorbij zagen komen.