Met 25 internationale prijzen op zak voor FIFA 09, maakt Electronic Arts Inc. (NASDAQ: ERTS) de eerste functies bekend van het volgende deel uit de succesvolle voetbalserie van EA SPORTS. Er zijn inmiddels meer dan 275 miljoen online wedstrijden gespeeld en de fans hebben alle kansen benut om feedback te geven**. FIFA 10 biedt een nog authentiekere ervaring en blijft de meest vernieuwende voetbalsimulatie-game op de markt met de soepelste gameplay ooit.
Op het veld is de basis-gameplay op essentiële punten aangepakt zodat FIFA 10 nog realistischer aanvoelt, met een geavanceerde balcontrole en intense, fysieke interactie. Ook de manier waarop de voetballers zich bewegen, gedragen en positie kiezen is nu veel realistischer. Zo gaan jouw aanvallers nu nog efficiënter om met de ruimte die ze hebben; ze passen hun loopacties aan om de buitenspelval te ontlopen, creëren pass-mogelijkheden en wisselen aanvalstactieken af. Ook de verdediging is aangepakt met nieuwe concepten zoals positieprioriteit: je verdedigers gebruiken hun hersens en dekken meteen het gat af dat teamgenoten achterlaten wanneer ze uit positie lopen. Ze maken ook betere slidings, zetten meer druk tijdens het geven van mandekking en maken logische keuzes bij het uitverdedigen. Deze opties zorgen ervoor dat je in FIFA 10 de verdediging met nog meer tactisch vernuft heel gebalanceerd moet opzetten. De intelligentie van de doelman is op veel punten verbeterd en verfijnd, zodat hij sneller reageert, dynamischer uitloopt en realistische reddingen maakt.
“We hebben na 275 miljoen wedstrijden de belangrijkste feedback van fans in FIFA 10 verwerkt”, zegt Andrew Wilson, vice-president en uitvoerend producent van de game-serie. “We hebben goed geluisterd en de spelersbesturing, reactiesnelheid en intelligentie verbeterd om de meest authentieke voetbalgame ter wereld te maken.”
De mening van gamers wordt dus heel serieus genomen (en hun frustraties ook) en is jaar na jaar een van de belangrijkste onderdelen bij de ontwikkeling van FIFA. Een paar spelkenmerken die voor FIFA 10 zijn aangepakt: betere balans bij gelobde steekpasses, slimmere doelmannen, realistisch schietsysteem met minder ballen op het houtwerk, een oefenarena voor het perfectioneren van vaardigheden en een nog intensere voetbalervaring dankzij snelle vrije trappen en het toepassen van de doorspeelregel.
Drie van de bekendgemaakte vernieuwingen zorgen voor een compleet nieuwe besturingservaring in FIFA 10. Dankzij het eerste complete dribbelsysteem ooit in een voetbalgame kun je nu door de verdediging manoeuvreren met een ongekende nauwkeurigheid. Met de geavanceerde animaties kunnen vaardige spelers nog beter langs verdedigers manoeuvreren en snel zijwaarts dribbelen, net zoals echte topvoetballers. Door het vernieuwende concept ‘Onbeperkt fysiek spel’ brengen voetballers meer variatie in hun dribbels en confrontaties tussen dribbelaar en verdediger worden minder voorspelbaar en realistischer door het nieuwe botssysteem. Confrontaties duren nu ook langer.
Het immens populaire speltype Coach is op meer dan 50 punten verbeterd: de wedstrijden verlopen realistischer, het transfersysteem is realistischer dan ooit en wordt bepaald door meerdere factoren en spelers ontwikkelen zich op een levensechte manier.
Nieuwe speltypen en vernieuwingen aan het speltype ‘Speel als prof’ worden de komende maanden bekendgemaakt.
nou vet, ik hou toch neit van voetbal:P
😮 DAt zijn er een hele boel… maar ik ga toch voor PES2010 ik kan maar niet wennen aan Fifa