Factor 5’s Julian Eggebrecht, maker van onder andere Lair voor de PlayStation 3, heeft bekend gemaakt dat men nog lang niet alle power uit de Nintendo Wii heeft getrokken tot dusver. Hij verwijst hierbij naar de huidige ontwikkelingen die plaats hebben gevonden voor het platform. De man denkt dat de Wii heel wat meer kracht herbergt dan de oudere Nintendo GameCube en het gebruik van shaders en het pushen naar de limits zou dan ook betere graphics als resultaat hebben. Vele ontwikkelaars leggen echter niet de focus bij de graphics aangezien ze er toch al vanuit gaan dat een Wii-titel er niet goed uit hoeft te zien. Meer hierover lees je op de website van Flamewaradvance.
On Wii’s “shaders” and possibilities: “If you connect you can get a lot of shader effects which would’ve been on the 360 or the PS3.” (…)”it’s got so much more power compared to the GameCube. If even with the extremely similar shader hardware, the system clockrate is so much higher, you can do so much more advanced things” (…)”in the photorealistic route there’re certain things which the basic structure of the graphics hardware was not meant for and which you have to find really clever tricks to basically make up.