De Eurogamer heeft een hands-on van de game MotorStorm 2 op hun website weten te plaatsen. De game zal eind dit jaar voor de PlayStation 3 gaan verschijnen en zou volgens de impressie onder andere onder andere grafisch een stuk verbeterd zijn. Het track design biedt verder een mooier design en ook de alternatieve wegen die je kunt nemen maken het spel een stuk beter. Het spel is nu wat minder chaotisch dan voorheen maar blijft toch zoals bedoeld realistisch druk, met opstuivend zand en interactieve omgevingen. Alles is daarnaast nog beter getuned en beter gebalanceerd dan diens voorganger.
The placement of water in Cascade Falls and Kanaloa Bay is extremely well thought-out, an object lesson in track design. MotorStorm’s remit – wide-open, branching tracks, with multiple racing lines and balanced for multiple vehicle types – is perhaps the hardest design challenge in racing games, and the first game was consequently a little basic and messy in places. You can already tell that Pacific Rift is a tighter ship – in vehicle classes as well as track design, this game is looking much better tuned and balanced than its predecessor.