Assassin’s Creed III is vanaf 31 oktober 2012 te koop en geeft gamers een intense ervaring van de Amerikaanse Onafhankelijkheidsoorlog die niet terug te vinden is in de geschiedenisboeken. Assassin’s Creed III is het grootste project in de geschiedenis van Ubisoft en introduceert tevens een nieuwe held.
Met een drie jaar durende ontwikkeling en twee keer de productiecapaciteit van de gemiddelde Ubisoft game, komt Assassin’s Creed III uit voor Xbox 360, PlayStation 3, PC en ook voor de Wii U van Nintendo. Assassin’s Creed III wordt ontwikkeld door Ubisoft Montreal in samenwerking met zes andere Ubisoft studio’s.
Assassin’s Creed III introduceert een nieuwe held met als speelveld de Amerikaanse Revolutie. Aangezien de nieuwe held zowel een inheems Amerikaanse als Engelse achtergrond heeft, heeft hij ook twee namen. Zijn inheemse naam is Ratohnhaké:ton, zijn Engelse naam is Connor en hij wordt het nieuwe gezicht van rechtvaardigheid in deze oude oorlog tussen de Assassins en de Tempeliers. Spelers worden een Assassin in de oorlog voor vrijheid tegen de meedogenloze tirannie in de meest gestileerde en vloeiende gevechtservaring tot nu toe. Assassin’s Creed III neemt gamers mee van de levendige, ongetemde grenzen van de ongerepte natuur tot bruisende koloniale steden.
Assassin’s Creed III wordt gemaakt met Ubisoft-AnvilNext. Een revolutionaire nieuwe game-engine die de huidige visuele kwaliteit, personages en AI ver achter zich laat. Assassin’s Creed III brengt een baanbrekend niveau aan verbluffende graphics die het koloniale Amerika tot leven brengt.
“Assassin’s Creed III bevat de meest uitgebreide setting in de franchise tot nu toe, samen met een nieuwe held en exponentieel meer gameplay” zegt Yves Guillemot, CEO van Ubisoft. “Of je nu al fan bent van Assassin’s Creed of nieuw bent met de franchise, je zal omvergeblazen worden door Assassin’s Creed III.”