De Telegraaf heeft enkele details bekend weten te maken rondom de game Killzone 2, welke voor de PlayStation 3 ontwikkeld wordt, bekend weten te maken. Kortgezegd gaat het om het volgende; zo zou alles in de wereld van Killzone kapot kunnen gaan. De ontwikkeling van de game is verder een stuk makkelijker op de PS3 dan op de PS2 het geval was. Op de PS2 waren er vele gebreken waardoor diverse features niet geïntegreerd konden worden door technische tekortkomingen van de console. Nu is dit wel mogelijk met de PS3, zo zegt de developer. Nu kunnen ook diverse grafische aspecten als lichteffecten en shaduwen verbeterd worden.
„We gaan de hele wereld volleggen met troep die kapot kan en opgeblazen kan worden”, zei technisch directeur Michiel van der Leeuw van Guerrilla Games, bekend van de succesvolle Killzone-spellenreeks voor eerdere versies van de PlayStation van het Japanse concern Sony.
Ondanks de mogelijkheden van de PS3 lopen de ontwerpers van Guerrilla Games zelfs nu nog tegen beperkingen aan. Van der Leeuw: „Als je al een paar honderd lampen in een level hebt, kan je er niet nog een paar honderd bij doen. Maar het aantal beperkingen was hiervoor veel groter. Programmeren voor de PS3 is gewoon leuker, creatiever en artistieker.”