EA: Visceral gesloten omdat mensen niet van lineaire games houden

thumbnail

Tijdens een presentatie voor investeerders op de Credit Suisse 21st Annual Technology conference heeft EA Chief Financial Officer Blake Jorgensen gezegd dat de sluiting van Visceral Games een achterliggende reden heeft gehad. De studio is de laatste jaren al in grootte geslonken en er waren nog zo’n 80 developers actief bij de studio. “Ze waren bezig met een game die de gameplay echt naar next-level moest brengen, maar we blijven het reviewen en bekijken, maar we kwamen er gewoon achter dat mensen niet van lineaire games meer houden. Niet meer zoveel als 5 tot 10 jaren geleden. We zouden waarschijnlijk niet uit de kosten komen als we de game verder zouden ontwikkelen. Daarom hebben we besloten de studio te sluiten. We kijken wat we met de rest van de game kunnen doen in de toekomst.”

  • 0 0 stemmen
    Artikelbeoordeling
    Abonneer
    Abonneren op
    guest
    Vul je email-adres in. Dit veld is niet verplicht voor het plaatsen van een reactie.
    Vul hier een naam of nickname naar keuze in. Hiermee kun je zonder registratie reageren op Evilgamerz.

    1 Reactie
    oudste
    nieuwste meest gestemd
    Inline feedback
    Bekijk alle reacties
    Anoniem
    Gast
    Anoniem
    4 jaren geleden

    Ipv de game te bevriezen sluiten hun de studio… Wat een lul verhaal van EA. 100% omdat Visceral tegen loot-boxen was is de reden voor het sluiten vd studio


    Naar boven
    1
    0
    Klik hier om anoniem of als lid te reagerenx