Jay Balmer, producer bij Electronic Arts en werkzaam aan de game Skate voor de PlayStation 3 en de Xbox 360, heeft gesproken over de Sixaxis mogelijkheden van de PlayStation 3. Zo vindt hij dat Sony het maar slordig in elkaar heeft gezet, maar wel een goed idee vindt van het concern. Bij overmatig gebruik is het echter niet echt functioneel. Zo zijn volgens hem de sensoren te actief en geven deze te veel signalen door aan de console. Momenteel werkt EA dan ook aan een systeem die het aantal signalen zou moeten reduceren (filteren). Dit zou ervoor moeten zorgen dat je ook erg actief met de controller overweg kunt gaan. In Skate zal men de functionaliteit ook direct gaan toepassen. De negatieve Sixaxis eigenschappen mogen echter geen invloed hebben op de gameplay.
In de game is het mogelijk je skateboard te besturen met de Sixaxis. Hij wil echter niet de PS3 onderdrukken door dergelijke meningen als deze te geven. Het ligt dan ook deels aan de game en de Nintendo Wii heeft dezelfde problemen in de realiteit. Het is dan ook niet puur de PS3 wat hier het minieme probleem vormt. In ieder geval kan softwarematig wel alles naar zin geconstrueerd worden.