Duke Nukem: Forever, het eindstadium is bereikt

thumbnail

Er is eindelijk weer eens en statusmelding verschenen rondom Duke Nukem: Forever. Het spel dat al lange tijd in ontwikkeling is zou nu dan echt bijna af zijn. Na het wisselen van de engine en het meerdere malen uitstellen van de releasedatum kunnen de puntjes op de i gezet worden. De wapens en het merendeel van de vijanden zouden ontwikkeld zijn, nu volgen de losse onderdelen die de gameplay moeten gaan vormen nog. Duke Nukem: Forever wordt namelijk een soort verzameling van losse delen gameplay. Dit alles zal het eindstatdium vormen van de productie van de game. Hopelijk mogen we Duke dan ook dit jaar nog verwachten.

We kunnen wel gaan discussiëren over het hoe en wat van Duke, die vooral bekendheid kreeg in het DOS-tijdperk, feit blijft dat het brede mannetje met oranjegekleurd haar nog lang niet stervende is. Duke is en blijft een legende en dat is misschien wel iets wat het succes moet gaan garanderen. Voor de aankondiging van dit deel wist men nog niet precies wat er geproduceerd moest worden. 3D Realms was namelijk op zoek naar een nieuw origineel concept. In 1997 had de developer plannen om een nieuwe side scrolling titel uit te brengen maar dat werd dus toch afgeblazen, hopelijk zal dit binnenkort een goed gebleken keuze worden.

Waarom heeft die ontwikkeling zoveel tijd nodig? Sommige tijdsdurende oorzaken zijn wel bekend. Zo werd er gewisseld van engine, daar waar in 1997 werd begonnen met het modificeren van de Quake II engine, daar heeft men toch gekozen voor de Unreal engine. Hierdoor moesten alle maps en dergelijke textures weer opnieuw gerestyled worden om zo te kunnen werken op de nieuwere engine. Daarnaast was het modificeren van de grafische motor, zoals gezegd, een helse klus. Zo moest de skeleton animation en motion capturing nog toegevoegd worden aan de beschikbare features. Of men nu weer is overgestapt op een hernieuwde engine is onduidelijk. Is er al een release datum bekend van de game? Nee, totaal niet, When It’s Done.”. Dat is het enige wat we voorlopig veelvuldig te horen krijgen. Men wil in ieder geval geen simpele crap uit gaan brengen, dat maakte ook Joe Siegler onlangs bekend: “If we had wanted some quickie piece of crap, it would have been out ages ago.”. Lees verder…

  • 0 0 stemmen
    Artikelbeoordeling
    Abonneer
    Abonneren op
    guest
    Vul je email-adres in. Dit veld is niet verplicht voor het plaatsen van een reactie.
    Vul hier een naam of nickname naar keuze in. Hiermee kun je zonder registratie reageren op Evilgamerz.

    0 Reacties
    oudste
    nieuwste meest gestemd
    Inline feedback
    Bekijk alle reacties

    Naar boven
    0
    Klik hier om anoniem of als lid te reagerenx