Francois Lapikas, gameplay director van Deus Ex: Human Revolution, heeft zich verontschuldigd voor de bossfights die in de game aanwezig waren. Op de GDC laat hij via de Game Informer weten dat men dit beter had moeten uitwerken.
“Volgende keer moeten we er meer tijd aan besteden. Het was een groots deel van de game. Ik heb echt spijt dat dit niet goed is uitgewerkt. Volgende keer gaan we er meer over nadenken. De boss kills hebben de spelers niet genoeg getest.”
Voor de bosses moeten ze naar Metal Gear Solid kijken. Die boss fights zijn altijd episch en passen perfect bij Deus Ex.
Had met de eerste nog wel moeite omdat ik verkeerde wapens enz had. Maar inderdaad in principe waren ze wel erg makkelijk. Als je dan toch bosses doet moeten ze wel wat beter zijn. Maar goed, zij zien dit dus ook in. Hoor je niet vaak
Ik vond ze vrij overbodig. Ze waren op zich wel te verslaan maar voegden niet echt iets toe aan de ervaring. Zonder was het spel nog beter geweest.
We hoeven ook niet getest te worden, als iedereen maar wat wils krijgt. Nu was het alleen te makkelijk en kon je niet echt een uitdaging instellen. 3 remote explosives en de bosses zijn dood. 9 van die dingen had je dus maar nodig.