Codemasters kan met trots meedelen dat zij getekend hebben voor een nieuw supernatural horror concept in samenwerking met de meester van dit genre; schrijver en filmmaker Clive Barker.
Doormiddel van deze samenwerking zal Codemasters haar concept voor een paranormal/horror gaming experience kunnen realiseren. De samenwerking is eveneens een succesvolle stap voor Codemasters die flink bezig is haar portfolio en relaties met belangrijke entertainment eigenaars en creatieve talenten uit te breiden. Getiteld ‘Clive Barker’s Jericho’, de game zal exclusief voor next-generation console platforms and PC verschijnen in eind 2007.
Clive Barker’s Jericho is ontworpen als een action horror title die de lat hoger moet leggen wat betreft visuele effecten en phantasmagoriale special effects in dit game genre. Door de meest duistere elementen uit Barker’s horror fictie en films te combineren met een ambitieuze storyline is de game duidelijk gericht op de volwassen gamers, fans van Clive Barker en Horror fanaten.
Clive Barker zei het volgende, “Het is fantastisch wanneer een bewonderenswaardig bedrijf als Codemasters jouw visie omhelst zoals zei Jericho in haar armen gesloten heeft. Dit project ligt erg dicht bij mijn hart en ik geloof niet dat er eerder zoiets geweest is. Het beloofd de meest spectaculaire, creatieve en best gerealiseerde vorm van een Clive Barker nightmare te worden, welke spelers trappend en schreeuwend achter laat.”
Clive Barker’s Jericho speelt zich af in een dorp in een verlaten woestijn. Wanneer een pure en zuivere vorm van kwaad zich daar openbaart, wordt er een Special Forces squad op afgestuurd. Hun missie luidt als volgt: “Hunt down and destroy the evil that lurks at the heart of the city before it destroys humanity.”
“Spelers zullen constant de nieuwe uitdaging aan moeten gaan met nieuwe omgevingen en ja, nieuwe misvormde verschrikkingen en horror situaties.” Verteld Barker verder. “Echter, anders dan in de meeste games waar de spelers op het einde van een horror avontuur de hell weet te ontsnappen, hebben de spelers van deze game een veel moeilijkere taak. Hoe dichter de speler het einde van de game lijkt te naderen, des te slechter lijkt alles te worden en zal uiteindelijk bij de bron van al het kwaad terecht komen.”
Barry Jafrato, van Codemasters zegt het volgende: “Clive’s fantastische kunst om de meest duistere en fantasierijke scenario’s te bedenken, die goed zijn voor slapeloze nachten; maken hem de perfecte partner voor het maken van een horror video game. Dit samen met de visuele en audio mogelijkheden van de next-generation gaming formats zal ons de mogelijkheid geven om van dit een ongelooflijke ervaring te maken welke je tegelijkertijd zal verbazen als beangstigen.”
Clive Barker’s Jericho is momenteel in ontwikkeling voor next generation consoles en PC en staat geplanned voor lancering in eind 2007.