Q Games’ Dylan Cuthbert heeft via de PlayStation.com blog website gezegd dat ontwikkelaars zo goed als geen geld kunnen verdienen met het ontwikkelen van dynamische themes voor de PlayStation 3. De man zegt wel zeer verheugd te zijn met de introductie van de nieuwe feature van de XMB-interface. “Sony wilde de achtergrond iets veranderen en het gebruik van statische images was niet iets waar men van hield. Dus we hebben samengewerkt met ze om een systeem te maken waarmee developers kunnen laten zien wat ze willen, met animaties en bewegingde interactie. Dit voegt ongetwijfeld meer leven toe aan de PS3 achtergrond. Probeer het eens uit!” Het concern werkt momenteel aan de Pixeljunk Monsters Dynamic Theme welke voor 2.99 Dollar binnenkort beschikbaar gesteld zal worden. “We mogen al van geluk spreken als we enkele duizenden van die theme verkopen en de ontwikkeltijd (3 tot 4 weken) kunnen we daar nooit mee uithalen. Het testen, checken en het codeer/design werk zijn daarvoor te groots. We maken dus zeker geen winst ermee.”
Een povere feature dus eigenlijk als ik het zo zien vanuit dev standpunt. Leuk geprobeerd dan maar.
Maar wel als er enkele tienduizenden worden verkocht. Maar ik vind ze opzich wel cool maar 3 dollar vind ik wel veel. Mss als ze er eentje van killzone 2 of final fantasy XIII of god of war 3 maken dat ik er wel eentje haal voor 3 euro.
maar ook geen verlies uiteraard
money money money