Cecil Kim, concept artist van God of War, heeft gezegd hoe ver het team achter God of War III momenteel is gekomen rondom de productie van het spel. Zo zegt Kim dat men vrijwel volledige vrijheid heeft bij de ontwikkeling en dat de developer vrijwel alles kan uitvoeren wat op het verlanglijstje staat vermeld. Onder andere nieuwe gameplay mechanics worden in het spel geïntegreerd en daar is Cecil dan ook zeer verheugd om, zo wordt verteld via de Gamezine.
Tijdens de productie van deel 1 en 2 moesten deze nog aan de kant gelegd worden maar ervaring van GOW III level/combat designers heeft ervoor gezorgd dat deel 3 bijzonder zal gaan worden. Sommige ideeën waren verder te ambitieus om uit te voeren enkele jaren geleden maar met de verlanglijst die nu wel uitgevoerd kan worden lijkt alles op elkaar aan te sluiten. “Het spel moet beter spelen dan voorheen en ik ben zelf verrast van de hoeveelheid aan dingen die we in de game verwerkt hebben. De trailer die we hebben laten zien was verder real-time en alles draait dan ook daadwerkelijk op de game engine. Alles is in-house gemaakt en ook de in-game models zijn echt,” zo kunnen we lezen.
“This is what the game making is all about and how it’s different from other forms of entertainment I think. It takes years to step closer to make things happen, and when it happens, You get to play it. Looking good is another thing, it needs to play better first, and I am just blown by how much stuff we are packin in the game.”