Na eerder uitstel van de game The Legend of Zelda: Phantom Hourglass is natuurlijk de GDC de ideale plek om het een en ander te onthullen rondom de game. Er is een demo gedraaid op de GDC en dit keer draaide het niet om de singleplayer van het spel maar om de multiplayer. De NDS die gebruikt werd maakte verbinding met een andere gamer en het avontuur kon van start gaan.
De tweespeler competitie zet één speler in de huid van Link. De andere zal 3 bewakers in zijn macht krijgen. Als Link zijnde speel je met het touchscreen op je DS. Door op het scherm te tikken met je pen laat je Link lopen. Het doel is om de triforce stukjes op de kaart te vinden en naar je eigen gebied terug te brengen. Als bewaker is het uiteraard de bedoeling dit te voorkomen.
Het klinkt allemaal niet al te complex maar er zijn nogal wat strategische elementen in de game verwerkt. Zo kunnen de bewakers Link op de kaart zien, Link heeft deze mogelijkheid echter niet, tenzij hij een Triforce stukje opraapt. Daarnaast is een Triforce relatief zwaar en loopt je character dus minder hard waardoor de opponent een voordeel heeft. Grote Tirforces leveren uiteraard veel punten op, maar zijn moeilijker en langzamer te transporteren met Link.
De ontwikkelaars van het spel zouden zich gericht hebben op opties zoals die in Pac-Man aanwezig zijn. Zo zijn de zijkanten van de map een doorgang om naar de andere kant te komen. Bij deze doorgangen is een beveiligd gebied waar bewakers je niet kunnen pakken. Daarnaast verdwijnt Link van de kaart als hij in zo’n gebied aanwezig is. Bewakers en Link hebben daarnaast allerlei handige Power-ups om te gebruiken. Ieder potje krijgt elke speler een drietal beurten als Link en een drietal beurten als bewaker. Het gaat er uiteindelijk om wie de meeste Triforce punten heeft weten te verzamelen.
De titel heeft daarnaast enkele screens met zich meegenomen. Verder heeft de game nog geen releasedatum gekregen.