De innovatie van de Revolution besproken op GI

thumbnail

Uit een recent artikel dat is verschenen op de website van GamesIndustry blijkt dat de bedoelingen van de Nintendo Revolution weer wat duidelijker naar voren lijken te gaan komen. Zo hebben zij gepraat met Andrew Eades. Hij zegt dat gamers de next-gen apparatuur vooral zien als een 2e machine om daar games en klassieke retro-spellen op te kunnen spelen. Daarnaast wordt de console ook gezien als een mainstream systeem waarop de consument gedeeltelijk kan leunen. Dit komt vooral door het abstracte design en de nieuwe manier van gamen. Eades benadrukt echter dat Nintendo de Revolution niet bepaald als een alternatief platform in wil schakelen maar dat deze het primary gaming systeem zal moeten worden voor de gemiddelde gamer.

Daarnaast werd er in de feature ook nog gepraat met David Braben van Frontier Developments. Hij denkt dat concurrenten niet op kunnen tegen het concept dat Nintendo aan het ontwikkelen is. Sony maakte onlangs nog bekend waarschijnlijk met een DualFX te zullen komen om zo een soort van zelfde speelervaring te kunnen geven voor de PlayStation. Braben ziet echter enkel voordelen voor Nintendo en denkt dat de Xbox 360 en de PlayStation 3 wat dat betreft weinig kans maken om een zelfde innoverende gameplay te kunnen introduceren: “There is also a potential downside – assuming it is a huge success, it could be a pyrrhic victory; I am not convinced that others – third or first parties – can’t offer similar styles of controller for Xbox 360 and PlayStation 3, eroding the Revolution’s advantage.”

  • 0 0 stemmen
    Artikelbeoordeling
    Abonneer
    Abonneren op
    guest
    Vul je email-adres in. Dit veld is niet verplicht voor het plaatsen van een reactie.
    Vul hier een naam of nickname naar keuze in. Hiermee kun je zonder registratie reageren op Evilgamerz.

    0 Reacties
    oudste
    nieuwste meest gestemd
    Inline feedback
    Bekijk alle reacties

    Naar boven
    0
    Klik hier om anoniem of als lid te reagerenx