De game Call of Duty: World at War is momenteel bij Treyarch in ontwikkeling. Zo zal het spel een online co-operative mode bezitten waarin je met in totaal 4 spelers aan de gang kunt. De normale multiplayer zal tot 16 spelers per server ondersteunen. De ontwikkelaar heeft 2 jaar om het spel te ontwikkelen, daar waar men in het verleden nog slechts 1 jaar kreeg om versie 3 te produceren. De Xbox 360 console is daarnaast het lead platform. De PS3-versie wordt van daaruit dan ook geport.
De engine waarvan men gebruik zal maken werd ook gebruikt voor Call of Duty 4: Modern Warfare en zal enkele verbeteringen met zich meebrengen, waaronder de mogelijkheid om gebouwen stuk te maken en neer te laten storten. Het spel vindt plaats in de Pacific waarin Japan en de US het tegen elkaar opnemen. Je vecht als de VS, maar zal ook in de huid van de Russen gaan kruipen, die het opnemen tegen de Duitsers, daar waar de Russen langzaam Berlijn aan zullen gaan vallen. De multiplayer zal bestaan uit vrijwel alle multiplayer modi die COD4 zo groot maakten. Tevens zullen flamethrowers aanwezig zijn waarmee tegenstanders in de vlam gezet kunnen worden. Je kunt tevens droog gras en houten gebouwen in de fik steken. Ook kun je met diverse geweren door bepaalde materialen heen schieten.