Crytek heeft gezegd dat zij alles uit de PlayStation 3 hebben gehaald en dat het erop lijkt dat er voorlopig niet meer uit te halen valt. Via de PSextreme laat Crysis 2 executive producer Nathan Camarillo dat weten. Volgens hem haalt men alles uit zowel de Xbox 360 als de PlayStation 3 en wordt de maximale limiet bereikt met Crysis 2.
“Het is een erg, erg krachtige engine. Het gebruikt alle kracht van de 5 jaar oude console (PS3). We halen zelfs krachten naar boven waaraan niemand eerder kon denken. We halen niet alleen een visuele kwaliteit eruit die grandioos is, maar maken het ook nog in 3D, en gebruiken grootse omgevingen en hebben een constant intelligente AI in het spel verwerkt. Daarnaast vinden nog scripted acties plaats, waaronder explosies en wapeneffecten. Het is echt alle kracht die we uit de console halen.”
Het verschil zit hem in de shader FX versus physics. Over het algemeen zijn ze praktisch het zelfde maar de physics zullen iets geavanceerder zijn op de PS3 en de shader FX iets beter op de Xbox…heeft CEO van Crytek uitgelegd op Game Developers Conferentie in 2009.
nou nou vind het allemaal wel mee vallen wat ik ervan heb gezien ja oke het is het mooiste wat er nu is maar het feit dat de ps3 en xbox 360 het zelfde zijn qua wat ik heb gezien klopt het niet want de xbox 360 is iets minder krachtig dan de ps3